אל"ם במילואים שמואל (מולי) אייל, בן 76, אב לשתי בנות וסב לשישה נכדים הוא מוותיקי משרתי המילואים בחיל האוויר הישראלי והוא לא ויתר גם על השתתפותו במבצע 'מגן וחץ', כאשר הוא הוקפץ בעקבות המבצע וממלא תפקיד חשוב ומייעץ בנושאים מבצעיים שונים.

אל"ם מולי התחיל את השירות הצבאי בתור לוחם בחטיבה 7 של חיל השיריון והתנדב כלוחם בצנחנים במלחמת ששת הימים עד שעבר קורס טיס בחיל האוויר לפני מלחמת יום כיפור. "ב-15 שנים האחרונות עשיתי 1,195 ימי מילואים", סיפר ל"מעריב" בגאווה והוסיף כי הוא לא מתכוון לעצור, "ממש לאחרונה הארכתי את ההתנדבות במילואים עד גיל 80".

שמואל (מולי) אייל (צילום: דובר צה''ל)
שמואל (מולי) אייל (צילום: דובר צה''ל)

"החלום שלי כנער היה להיות מהנדס. הלכתי לעתודה אקדמאית ובכלל לא חלמתי להיות טייס. כשסיימתי את הלימודים, כמעט כל החברים שלי הלכו לעבוד במקצוע ואני אמרתי לעצמי שאני לא רוצה להפסיד את החלק של להיות לוחם, לכן התנדבתי לצנחנים. הבנתי שאני רוצה להיות טיס לאחר שתקפו אותנו מטוסים מצרים ואז אמרתי לעצמי אני מעדיף להיות בצד השני של הפצצות וחודש אחרי זה מצאתי את עצמי בקורס טיס. המעבר לחיל האוויר נתן לי המון כלים. בלחימה כולנו נרתמים לא ב-100 אחוז, אלא ב-101 אחוז. אנחנו נלחמים למען המדינה שלנו, זה לא משנה ימנים או שמאלנים, דתיים או חילונים".

שמואל (מולי) אייל (צילום: דובר צה''ל)
שמואל (מולי) אייל (צילום: דובר צה''ל)

"אני ממשיך לעשות מילואים באהבה ומסירות. אני לא בא למילואים כי אין לי מה לעשות בחיים, אני מנהל פרוייקטים בתמא 38, אני מדריך בחדר כושר ומגדל את הנכדים שלי. אני רואה את החשיבות הגדולה של המילואים, למרות שאת הכיף של הטיסות כבר אין לי. אני עוסק בדברים שיש להם משמעות, זה חלק ממה שעושה אותנו מאושרים בחיים. התרומה למדינה, עצמאות המדינה והביטחון שלה. לחוכמת הניסיון יש ערך מאוד גדול".

"זה לא המבצע הראשון והאחרון. הפגיעה במנהיגי הג'יהאד, זה הישג מאוד משמעותי לחיזוק ההרתעה והביטחון. אני משוכנע שהשגנו הרתעה, פגענו במפקדים. בסוף המפקדים הם אלה שמנהלים את הקרב. התרומה שלי בכל שירות המילואים זה להביא את הניסיון והידע שלי. יש לי 7 אותות מלחמה. את ששת הימים וההתשה התחלתי כלוחם ירוק ובמלחמת יום הכיפור זה פעם ראשונה נלחמתי בתור טייס".

צה"ל תקף פעיל טרור זמן קצר לאחר שיגור מרגמות לישראל

"אני הלום קרב מההפתעה שלא התכוננו בצורה נכונה למלחמת יום כיפור, לא הכנו תוכניות הגנה והתקפה מספיק טובות והתוצאה הייתה שעברנו מלחמה מאוד קשה ושילמנו מחיר מאוד יקר. יצאתי הלום קרב במובן הזה שאמרתי לעצמי, אני לא מוכן להגיע למלחמה שאנחנו לא מוכנים למלחמה וזה מה שמביא אותי לשרת במילואים, לתרום מהניסיון שלי כדי שהדבר הזה לא יחזור. במערכה הנוכחית, אני לא יכול לפרט כי יש אלמנטים של חוכמת הניסיון שבאים לידי ביטוי, רובם לא מתפרסמים, אבל רואים אותם בשטח".