חייל מילואים שהשתתף לאחרונה באימון בצאלים, התייחס הערב (רביעי) לאירוע גניבת המאג שהתרחש אתמול בבסיס האימונים. "לגנוב מאג מטנק, זה אומר לטפס על הטנק או לפתוח את המסדרון האחורי", אמר משה (שם בדוי), חבר בארגון "תורת לחימה" לאריה אלדד ובן כספית בתוכניתם ב-103FM. "צריך להתעסק עם הטנק לפחות חצי דקה. אירוע כזה לא אמור לקרות".

"מדובר באירוע שיש לו השלכות חמורות לביטחון המדינה. לא ישחקו עם המאג הזה דוקים ולא יעשו איתו דברים אחרים", אמר. "בסוף ישתמשו בו, אם זה ארגוני טרור. בסוף אנשים עלולים למצוא את מותם בגלל האירוע המטופש הזה".

לדבריו, ישנה פרצה שמאפשרת לאזרחים להסתובב באזורי האימונים, וקיימת תופעה של בדואים שמגיעים כדי לגנוב אמצעי לחימה. "כשאני הייתי באימון והסתערנו עם טנקים, ירינו פגזים ומאגים, מולנו, חשבתי שאני הוזה, נסעו טרקטורונים של בדואים שנסעו לאסוף את כל השלל שהשארנו", אמר והוסיף: "באירוע אחר, בחטיבה שלנו, גנבו 90 אלף כדורים של M16".

תגובת דובר צה"ל: "התקבל דיווח על גניבת כלי נשק במהלך אימון צבאי אמש (ג') סמוך לבסיס צה"ל בדרום הארץ. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".