המתיחות לקראת יום ירושלים בשיאה: צעדת הדגלים צפויה לצאת מחר (חמישי) בירושלים ולעבור דרך שער שכם. זאת, בצל האיומים הפלסטיניים להגיב בירי טילים לעבר ירושלים, וההסתה הפרועה ברשתות החברתיות להגעה נרחבת למסגד אל-אקצה בניסיון לסכל את המצעד.  

בחמאס גינו את ההכנות למצעד הדגלים וטענו כי בוצע "מעצר וגירוש של עשרות פלסטינים מירושלים באמתלה של אבטחת המצעד".  דובר חמאס בירושלים מוחמד חמאדה, קרא להמונים להגיע למסגד אל-אקצא , כדי לסכל את "צעדת הדגלים". במקביל, גם תנועת פתח הזהירה את ממשלת ישראל מ"השלכות מצעד הדגלים הפרובוקטיבי" והאשימה אותה במצב.

חמאדה טען: "צעדת הדגלים הציונית המבקשת לייהד את העיר ירושלים לא תיתן לכיבוש לגיטימציה. מדיניות הגירוש, הטרור וההתנכלויות לא תצליח לשבור את רצון עמנו להיאבק בהגנה על ירושלים ואל-אקצא, ולהחזיר את כל הזכויות הלאומיות שלנו בארץ הקדושה ולהקים את המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים".

הוא המשיך בקריאות להתגייס, לאגד ולהשתתף באופן נרחב בקמפיין הגדול מחר בבוקר, יום חמישי, בחצרות מסגד אל-אקצא והעיר העתיקה בירושלים , כדי לסכל את "צעדת הדגלים". הקריאות הדגישו את הצורך לנסוע לאל-אקצא, ולחזק את הנוכחות והקשר שם במקביל ל"צעדת הדגלים" כדי "להגן עליו ועל זהותה הערבית של ירושלים". 

כאמור, גם תנועת פתח הזהירה את ממשלת ישראל מ"השלכות מצעד הדגלים הפרובוקטיבי" והאשימה אותה במצב. "הניסיונות הבלתי נלאים של ממשלות ישראל עוקבות למחוק את הזהות האסלאמית, הערבית והפלסטינית של העיר ירושלים, באמצעות תוכניות הייהוד שלהן, לא יעבדו. העם שלנו ימשיך בתקיפות ובדבקות בזכויותיו ההיסטוריות, וימשיך במאבקו עד להקמת מדינתם העצמאית והריבונית עם ירושלים כבירתה".

"צעדת הדגלים הפרובוקטיבית עולה בקנה אחד עם פלישתם היומיומית של המתנחלים למסגד אל-אקצא , בנוסף להתקפות החוזרות ונשנות על מתפללים ומוצבים, מדיניות הריסת בתים ועקירת משפחות, דיכוי והתעללות בפלסטינים הירושלמים, 'ישראליזציה' של החינוך ותכניות הלימודים ושיטות נוספות אחרות שלא ישיגו את מטרותיהן".