על רקע חגיגות יום ירושלים ומצעד הדגלים המתוכנן להתקיים בבירה, עולה החשש מפני הסלמה ביטחונית. בתוך כך, עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, דיווח הבוקר (חמישי) כי המתווך המצרי העביר לפלגים הפלסטינים בעזה מסר כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה או בשינוי הסטטוס הקוו, וכי מצעד הדגלים יעבור במתכונת הרגילה שלו. כמו כן, מסר המתווך כי ישראל החליטה למנוע מפרובוקטורים להגיע לאזור, על מנת לא להגביר את המתיחות.

במקביל, הפלגים הפלסטינים בעזה הודיעו למתווך המצרי, כי "הפרובוקציות בשטח, והניסיון לשנות את הסטטוס קוו, לא יעברו". בנוסף, הודיעו כי "האמונה בישראל כי ההתנגדות בעזה אינה יכולה לפתוח בסבב חדש הוא שגוי, אנו נמצאים במעקב אחר המתרחש בירושלים, ולנו הזכות להגן על מסגד אל-אקצא. הפלסטינים בירושלים ובגדה המערבית הם קו ההגנה הראשון של המסגד". עוד הוסיפו הפלגים הפלסטינים כי "אם הקיצוניים ינקטו בצעדים המאיימים על הסטטוס קוו בירושלים, כל התרחישים פתוחים, כולל ירי טילים מזירות שונות".

שיגור רקטות מעזה (צילום: רויטרס)
שיגור רקטות מעזה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, צה״ל נערך בפריסה רחבה של מערכות כיפת ברזל בזירה הדרומית, למקרה שארגוני טרור פלסטיניים ינסו לבצע ירי רקטות כהזדהות גם מלבנון. בכוחות הביטחון לא לוקחים סיכונים ונערכים כדי להבטיח את שלום וביטחון המשתתפים הערב בצעדת הדגלים ובחגיגות יום ירושלים. זאת בנוסף ל־3,200 שוטרים ולוחמי מג"ב, מתנדבים ויחידות מיוחדות שנפרסו ברחבי העיר כבר מאתמול.

נכון לאמש אין אינדיקציות מודיעיניות של היערכות ארגוני הטרור ברצועת עזה לבצע ירי רקטות לעבר ישראל היום. אולם, כפי שהיה בעבר, תרחיש כזה יכול להתפתח במהירות בהתאם להתפתחויות במהלך המצעד היום. בצה״ל סבורים כי סיומו של המבצע האחרון ברצועה, מגן וחץ, מקטין במידה רבה את האפשרות להסלמה נוספת בדרום בהקשר של מצעד הדגלים. לצד זאת, גם ביהודה ושומרון תהיה היום כוננות גבוהה של כוחות הביטחון נוכח אפשרות של ניסיונות לבצע פיגועים, בדגש על פיגועי ירי בצירי התנועה.