יממה חלפה ממצעד הדגלים ונראה כי המתיחות הביטחונית בבירה עדיין גבוהה. בתוך כך, הפרות סדר אלימות נרשמו היום (שישי) באזור שער האריות, אשר כללו השלכת חפצים ויידוי אבנים. כוחות הביטחון שהיו באזור חצצו בין המעורבים, וכתוצאה מכך שוטר נפצע ונזקק לטיפול רפואי.

במהלך המצעד שנערך אמש, כחלק מחגיגות יום ירושלים, לא נרשמו אירועים חריגים, אך כן נשמעו קריאות גזעניות מצד כמה מהמשתתפים. משרד החוץ האמריקאי הוציא הלילה (בין חמישי לשישי) הודעת גינוי והדגיש כי "ארצות הברית מתנגדת חד משמעית לשפה גזענית מכל צורה שהיא. אנו מגנים את קריאות השנאה כמו 'מוות לערבים' במהלך הצעדות בירושלים".

במצעד השתתפו גם מספר פוליטיקאים, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין. השניים נצפו רוקדים וחוגגים עם האנשים במקום, כאשר את אדלשטיין אף הניפו על הכתפיים. בנוסף, שר האנרגיה ישראל כ"ץ הוביל את השירה במקום. 

השר בן גביר מסר במקום: "ירושלים שלנו ומי שחושב שאפשר לאיים עלינו, שידע, עם ישראל חי". שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הגיע גם הוא למצעד, ואמר: "אלפיים שנה חיכינו ובדמעות ייחלנו ליום בו נצעד ברחובות ירושלים במדינה ריבונית. אני מתרגש בכל שנה לחגוג, לשמוח, את דגל ישראל בגאווה ולהודות להשם שזיכנו להגיע ליום הזה".