העיתון "ראי אל-יום" דיווח היום (שבת) מפי מקורותיו כי ארגוני הטרור ברצועת עזה קיבלו אזהרות ממדינות ערביות כי בכוונת ישראל לחדש את החיסולים הממוקדים ברצועה, זאת למרות הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרי לאחר מבצע "מגן וחץ". המקורות הוסיפו כי "השקט ברצועה הוא הונאה והמצב עלול להתלקח בכל רגע". לדברי אותם מקורות, "ישראל לא תהסס לבצע חיסולים של מנהיגים בולטים בארגוני הטרור, אם תינתן לה ההזדמנות".

על פי הדיווח, כמה מדינות ערב, שלא צויין שמן, העבירו את המסר לארגונים בעזה, כשהפלגים הפלסטינים הודיעו מצדם כי הם "יודעים היטב שלא ניתן לסמוך על הצד הישראלי, וכי הבוגדנות הוא מאפיין עיקרי בהתנהלותה של ישראל עם הפלסטינים". הפלגים ציינו כי "ממשלת ישראל בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקשת להסלים את המצב, על מנת לגבור על המשברים הפנימיים שממנה סובלת ישראל. ההתנגדות התייחסה ברצינות לאזהרות".

תקיפת צה''ל בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בעזה, מבצע מגן וחץ (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, בכיר חמאס, סאלח אל-עארורי, התייחס למתיחות לאחר מצעד הדגלים שנערך בירושלים, וציין היום בפני סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב", כי "ישראל הפכה את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא למרכז ולמוקד הסכסוך. ישראל פועלת באופן קבוע ורשמי לשלוט בירושלים ובמסגד, נושא זה הוא מנוף לכל מי שפועל למען העם הפלסטיני, וכי זה המפתח הראשון לגיוס האומה".

עוד הדגיש, כי "ירושלים היא באחריות העם הפלסטיני, והוא ליפסיק להילחם ולהתכונן לשחרורה של העיר. חל שינוי במדינה הציונית, כאשר היא קמה היא הייתה חילונית וביקשה להקים מדינה לאומית ולא דתית, אך כעת החברה הישראלית פנתה לכיוון הדתי, כשהדתיים הגיעו לשלטון ולהם יש תוכניות לערער את היציבות במסגד אל-אקצא".