נתוני הגיוס והשירות בערי ישראל לשנת 2023 פורסמו על ידי אגף כוח אדם. ליגת הערים הבולטות בצה״ל- הערים החזקות מובילות, ירושלים מובילה במיצוי ללחימה ובנתונים גבוהים בצפון תל אביב. בצה״ל מסרו כי אין מגמה של עליה או ירידה במוטיבציה לשירות קרבי.

תל אביב בתחתית: אלו הערים עם הכי הרבה מתגייסים לקרבי
הנתונים נחשפים: זה אחוז החרדים שהתגייסו לצה"ל

העיר מודיעין נמצאת במקום הראשון בניקוד הכולל של שיעור הגיוס מיצוי לקצונה ומיצוי ללחימה/שירות משמעותי לבנים ולבנות כאחד מתוך הערים הגדולות.

בערים בגודל בינוני נס ציונה במקום הראשון בשני המגזרים גם כן. הנתונים מצביעים גם הפעם על ציונים גבוהים בישובים שנמצאים בחתך סוציו-אקונומי גבוה. מודיעין מובילה גם בישעור היחסי של היוצאים לקרוס קצינים בנים ובנות כאחד.

יחד עם זאת ירושלים בית שמש ודימונה מובילות בשיעור המיצוי ללחימה בערים הגדולות מבין אלה שכן מתגייסים. שיעור הגיוס לשנתון 2001 עומד על 68.9% לגברים מתוך האוכלוסייה היהודית ואילו שיעור המתגייסות לצבא עומד על 55.9%.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

על רקע פרסום נתוני הגיוס והקצונה לצה״ל. קצין בכיר באגף כוח אדם: ״הנתונים מראים כי צה״ל הוא של כל מדינת ומשרתים בו כלל חלקי החברה הישראלית שירות קרבי ומשמעותי יחד״. בגיוס גברים העיר מודיעין מובילה במקום הראשון, במקום השני רעננה ובמקום השלישי כפר סבא, תל אביב ממוקמת במקום ה-13 בגיוס לגברים.

בקרב הנשים העיר מודיעין מובילה במקום הראשון, במקום השני הרצליה ובמקום השלישי רמת גן. בערים הקטנות נמצאת גבעת שמואל במקום הראשון בבנים וקריית אונו בשירות בנות. במועצות האזוריות בשלושת המקומות הראשונים נמצאות בהתאמה המועצות חבל יבנה, יואב ולב השרון בבנים ובקרב הבנות בהתאמה: מועצה אזורית גליל עליון, באר טוביה ועמק יזרעאל.

במועצות המקומיות מובילות שוהם, מזכרת בתיה ותל מונד בגברים ואילו בנשים תל מונד, מזכרת בתיה ואבן יהודה. בעיר תל אביב שתמיד מעוררת עניין , קשה למפות באופן מובהק את המגמות משום הפערים הגדולים בחתך הסוציו אקונומי שיש בעיר עצמה, אבל בבדיקה שערכו בצה״ל בצפון תל אביב שמאופיינת בחתך כלכלי גבוה, הנתונים גבוהים כך למשל באזור זה אחוז הגיוס עומד על מספר גבוה יחסית של 82%, כאשר מגמות הגיוס הכלליות בתל אביב הן מעל הממוצע וכך גם היציאה לקצונה, אבל מנגד אחוז המתגייסים לשירות קרבי הוא מתחת לממוצע. ברוב הערים בגוש דן שנחשבות חזקות, הנתונים בכמעט כל הפרמטרים גבוהים מהממוצע. במאמץ לשפר את מערך הלחימה, צה״ל מקטין בכחמישים אחוזים את מספר המתגייסים ליחידות הטכנלוגיות בעלי פרופיל קרבי.

בצה״ל כבר מציגים נתון של המשך העלייה בכמות הלוחמות בצה״ל שעומד על 7000. במיצוי ללחימה נתון שבצה״ל מייחסים לו חשיבות רבה ושמים עליו דגש מיוחד נמצאת ירושלים במקום הראשון ובית שמש במקום ומודיעין במקום השלישי.

בבתי הספר התיכוניים  הגדולים במקומות הראשונים תיכון הראל במבשרת ציון, תיכון שוהם וקרית חינוך בני דרור. אצל הנשים בתיכונים בקומות הראשונים: תיכון מכבים-רעות, תיכון שוהם והריאלי העברי בחיפה. בין בתי הספר התיכוניים הבינוניים קטנים: ישיבת בני עקיבא סוסיא, קבוצת יבנה במקום השני ובית ספר אמירים-כפר ורדים במקום השלישי. בטבלת עשרת בתי הספר המצטיינים, חמישה מהם הם ממלכתי דתי וחמישה ממלכתי.  

בקרב הנשים את הטבלה מוביל מקיף העמק המערבי ביפעת, בית חינוך על יצחק רבין בתל מונד ומקיף הר וגיא בקיבוץ דפנה. שניים מתוך שלשלת בתי הספר המובילים אצל הבנות הן מהמגזר הקיבוצי שבולט מאוד גם בכל הקשור לשירות בנות משמעותי בצה״ל בכל הפרמטרים.