בדרך לשלום היסטורי? אתמול פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אלי כהן קיימו שיחות טלפון עם יורש העצר הסעודי, במטרה לנסות להגיע להסכם בין המדינות. צביקה יחזקאלי, פרשן חדשות 13, שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ויריב הופנהייאמר בתוכניתכם ב-103FM, והוסיף פרטים בנוגע לפרסומים האחרונים בנושא. 

מסתמן: טיסות ישירות מישראל לחאג' במכה - בקרוב | פרסום ראשון
יעילה נגד המתקנים התת-קרקעיים של איראן? זו "מפצחת הבונקרים"

"יש תהליך שקורה מאז שהסעודים מתקרבים לאיראן, הם גם באים אלינו כדי להראות שלא אבדה תקוותם", טען והוסיף: "האמריקנים חטפו גם הם את העוגה הזאת בפנים. סעודיה משחקת משחק שבא ואומר שלמרות שהיא מבינה שנכשלה בתימן במלחמה ושאיראן היא כוח עולה, היא צריכה להתרגל לתנאים החדשים ולכן יש פה תמרון". 

הוא שם דגש על ההבדים לעומת תקופתו של הנשיא טראמפ:  "יש פה מחיר. בשונה משלטון טראמפ, פה הסעודים דורשים שנשלם לפלסטינים בצעדים על הקרקע - הרשות הפלסטינית, ירושלים, אל אקצא, הבטחה שצה"ל לא ייכנס לתוך הערים". 

"דברים שמשנים פה סדרי ביטחון, פעם ראשונה שהסעודים דורשים הסדרי ביטחון. עכשיו הישראלים  צריכים להחליט מהם נותנים עבור שלום שלדעתי, בפועל, כבר קיים", הוסיף. 

בסיום השיחה, הבהיר יחזקאלי: "אנחנו לא מפענחים נכון את הטקטיקות של מנהיגי ערב, אצלנו הכל דיכוטומי, או מלחמה או שלום. הסעודים עושים טקטיקה על חשבון החולשה שלנו מול איראן". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.