הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הזהיר היום (שלישי) בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן כי "איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת באורניום יותר מאי פעם".

"אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, לנו יש יכולות. בהבט האזורי, איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו בכל עניין נגדנו בדרקטיבה, בידע, בכסף, כל אוייב שאנחנו פוגשים במדיה כזו או אחרת יש תביעת אצבע איראנית. יש לנו יכולת לפגוע באיראן, אנחנו לא אדישים למה שאיראן ננסה לעשות וגם לאיראן קשה להשאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו", הדגיש בפתח דבריו. 

"צהל נבנה להילחם במלחמות בחצר האחורית של הבית, אנחנו צריכים לבנות את היכולות. איראן הירא גדולה, בפי 70 משטחה של ישראל שהיא פורסת את יכולותיה על פני כל השטח, לדעת איפה הדברים, ללמוד לפגוע בכל השטח העצום הזה זה אתגר גדול ממה שעשינו בעבר. המספר החמישי הוא ההזמדנות שלנו. התוצר לנפש של מדינת ישראל הוא כמעט בפי 4 ביחס לזה של איראן, וזו ההזדמנות שלנו האיכות", הוסיף.

בהמשך, התייחס לזירה הלבנונית וציין כי "אנחנו מסתכלים על לבנון מדינה עם בעיות, כלכליות, חברית קשות מאוד, נמצאת במשבר עמוק, ההתעצמות בלבנון של חיזבאללה היא אתגר מרכזי. אנחנו מעכבים אותה, קשה לשמור את זה על האפס. יש לדאוג כל הזמן שיישמר ויגדל הפער האיכותי בין קצב ההכנות והשיפורים שאנחנו מקיימים לבין מה שהם עושים, והדבר השני תמיד לשקול עיתוי, ליוזמה שיכולה להביא יתרון".

"המושג השני הוא הרתעה - נסראללה לא רץ מרתונים, חיזבאללה מורתע ממלחמה כוללת מול ישראל. יש לנו מוכנות טובה ללחימה בזירה הצפונית. יחד עם זה צריך לומר רגליים על הקרקע, מערכה בזירה הצפונית בעורף תהיה קשה, בלבנון היא תהיה קשה שבעתיים ולחיזבאללה יותר מכך", הוסיף.

בהמשך העביר מסר לנשיא סוריה בשאר אל-אסד ואמר כי "כל מדינה שנצמדה לאיראן כושלת והרוסה ללא עתיד. אם הוא וצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים הזו, שייקח את זה לתשומת ליבו. כל חוליה, כל מחבל שביצע פיגוע או מתכנן פיגוע בסופו של דבר יפגוש בכוחותינו. איראן משתמשת בסוריה כמרחב לחימה פוטנציאלי עם ישראל. אנחנו לא אדישים לכך. הייתי מזכיר לבאשר אל אסד נתון אחד מאוד מעניין בעידן שבו מדברים על דאטה: המדינות שנצמדו לאיראן כשלו. אם הוא רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים, שייקח את זה לתשומת ליבו".

הרצי הלוי על חיזבאללה

על מבצע מגן וחץ, ציין הרמטכ"ל כי "פגענו בתחילתו בבכירי ארגון הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני - לא רק על מה שעשו, גם על כוונות שהיו והתפתחו. ברגע שיש פעיל טרור בכיר שמכין כל מה שהוא יכול כדי להרוג אזרחים ישראלים, הוא הופך לגורם שצריך להוציא אותו מהתמונה. אנחנו עושים הכל, ככל שניתן, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים, בוודאי כשמדובר בנשים וילדים. אנחנו פועלים בתוך סביבה שיש בה מימד מסוים לא קטן של אי ודאות שאנחנו מנסים לצמצם כל הזמן".

"השירות בצבא חייב להישאר עניין לאומי - חובה שהיא שליחות"

בסיום, התייחס גם לסוגיה סביב חוק הגיוס וקרא לאוכלוסיה ולהנהגה החרדית לעודד לגיוס. "יש לנו מסלולים יוצאים מן הכלל, השתחררו מהם אנשים לא פחות חרדים ואזרחים טובים יותר למדינה. זה טוב לכולם". על המילואים ציין כי "בחודשיים האחרונים אנחנו ב-95 אחוזי התייצבות מילואים לאימונים. זה אחוז מאוד מרשים והוא מחמם את הלב. זה לא מובן מאליו. השירות בצבא חייב להישאר עניין לאומי - חובה שהיא שליחות. צה״ל הוא הזדמנות גדולה מאוד למדינת ישראל ולחברה הישראלית, המכנה המשותף הרחב ביותר, שצריך לשמר אותו, להגן עליו, ולהשאיר אותו מחוץ לכל מחלוקת״