לאחר מבצע "מגן וחץ": שר הביטחון יואב גלנט ציין במהלך ביקור שקיים אתמול בבסיס חצור של חיל האוויר, כי "היעד המרכזי שאנחנו נערכים אליו מורכב, קשה ומשמעותי הרבה יותר. צריכים להיות מוכנים בכל רגע״. טל לב רם, פרשן "מעריב", שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וניסים משעל והתייחס לדברים, זאת בצל המתיחות הביטחונית באזור.

גלנט לאחר דברי הרמטכ"ל החריגים: "נערכים ליעד מורכב ומשמעותי הרבה יותר"
הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות שיכולות להביא אותנו לפעולה באיראן"

"קודם כל, יש פה רצף של הנאומים, גם הדברים של גלנט אתמול שהכול מכוון לאיראן, שיוצר תחושה שמחר בבוקר מלחמה מול חיזבאללה לכאורה", ציין והוסיף: "ואתמול איראן על אותן יכולות מתקדמות שלכאורה אולי מחר ישראל תתקוף. לא זה ולא זה, הכותרות קצת יצאו משליטה. תראה את הניסוח של הרמטכ"ל, אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות באופק שיכולות להביא לפעולה". 

הוא סיפק תחזית בנוגע להתגרענות של איראן: "זו אמירה שיש בה כותרת גדולה מאוד, היא בעצם מתייחסת למושג שנקרא קבוצת הנשק, זו בסוף היכולת לקחת את האורניום המעושר, על פלטפורמה שיש באיראן ולדעת להרכיב אותה על טיל. זו יכולת שעל פי ההערכות שגם אם מחר יש אורניום מועשר ל־90 אחוזים, לאיראן יקח שנתיים".

הוא העביר ביקורת מסוימת על אנשי הצבא: "עד היום מאז 2003 לא רואים בו תזוזה משמעותית ואפילו לא קטנה באיראן. יש סימנים מסויימים, ואני אומר את זה בזהירות, לא מספיק מובהקים שאולי מזהים איזו תזוזה או תחילת עניין בדבר הזה. ברגע שאיראן מתעסקת בקבוצת הנשק - זו חציית הקו, חד משמעית. עם כל הערכתי לאנשי הצבא, בסופו של דבר יש אחריות בצורה שבה אתה מנסח את הדברים".

לב רם המשיך בקו אותו הציג בתחילת השיחה: "אני חושב שאנשי הצבא, וגם שר הביטחון, שמים גם עכשיו בפני ראש הממשלה והציבור בישראל סוג של הרתעה אסטרטגית שמדברת על חומרת המצב הביטחוני. ועדיין, גודל הכותרות יצא מוגזם. הדברים שבהם צריכה להתעסק הממשלה הם בנושאים הללו, וזה מהות הוויכוח שהיה בין שר הביטחון לראש הממשלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.