בצל המתיחות הביטחונית בצפון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה העביר בסוף השבוע האחרון מסר לישראל ואמר כי כי "אתם לא אלה שמאיימים במלחמה, אלה אנחנו שעושים זאת, וכל מלחמה כזו תכלול את כל גבולות ישראל". עוד הדגיש כי "כל פעולה שגויה בפלסטין, סוריה או איראן, עלולה להוביל למלחמה גדולה". 

הרמטכ"ל: "יש התפתחויות שליליות שיכולות להביא אותנו לפעולה באיראן"
חיזבאללה פיתח תיאבון, אבל יודע שמלחמה עם ישראל תהיה מלחמתו האחרונה | אלון בן דוד
ראש אמ"ן מזהיר: "נסראללה קרוב לטעות שיכולה להוביל למלחמה גדולה"

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים. "ראש אמ"ן אמר שהחוצפה של נסראללה והדימוי ההרתעתי שלנו בהיחלשות מסוימת כמו שראינו במגידו, ודאי שתכננו לסכסך אותנו עם הפלסטינים", טען. "לקח זמן עד שאמרו שחיזבאללה עומד מאחורי זה, וצריך לצרף זאת להתעצמות הציר האיראני. ראש אמ"ן אפיין את האיום. חיזבאללה הוא שלוחה של האיראנים, והציר האיראני הולך ומתעצם".

עוד הוסיף: "ההתרשמות היא בדיוק מה שראש אמ"ן אמר - הציר האיראני, האיום האיראני, הולך וגדל, ואנו צריכים לתת לזה מענה. הבעיה היא לא השיח על האם נסראללה מפחד או לא. הוא גם מוכן לפעולות תוקפניות הרבה יותר שיש להן פוטנציאל להתלקחות. זה לא שהוא פותח עלינו באש החודש, זה יכול לקחת גם עוד שנה". 

באשר לרפורמה במערכת המשפט והקשר שלה לזירה הביטחונית, טען גלעד כי "מה שלא אמרו ראש ראשי מערכת הביטחון - הרפורמה המשפטית מחלישה אותנו בדימוי ההרתעתי גם מול האויבים שלנו. אם רה"מ לא מוזמן לנשיא ארה"ב והם לא יכולים לדון במתארים אסטרטגיים לגבי איך לטפל באיום האיראני, זה מה שאנו צריכים לעשות - לעצור את הרפורמה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm