אלוף (מיל') יצחק בריק, לשעבר נציב קבילות החיילים, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על המצב הביטחוני והסיכוי להסלמה בקרוב והזהיר: "יש חשש גדול בצה"ל מפעולות של נסראללה שלא הכרנו בעבר". לדבריו, "ישראל לא בנתה יכולות להתמודד עם מלחמה אזורית. הפתרון היחידי: משמר לאומי צבאי מאנשי מילואים בני 50-25 באחריות אלוף גרשון הכהן". 

בפתח הדברים אמר: "שמענו בכנס הרצליה את ראש אמ"ן אלוף אהרון חליווה מדבר על טעות שנסראללה עלול לעשות ועלול לגרום למלחמה גדולה. נסראללה השיב: אל תאיימו עלינו, המלחמה תביא אתכם לתהום, הוא בעצם רומז לבעיה של ישראל יותר מהבעיה של חזבאללה. רמזיו של הרמטכ"ל באותו כנס מראים שקורים דברים שמוכיחים שיש בצה"ל חשש מפעולות של נסראללה שלא הכרנו בעבר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"נסראללה מזהה את חולשתה של ישראל. הוא מזהה כמה נושאים בשנתיים האחרונות שיש תהליך שהולך לטובתו: הדבר הראשון ויתור על המים הטריטוריאלים בפרשת אסדת הגז בגבול ישראל לבנון, הדבר השני תגובתה של ישראל לחדירת המחבל ופיצוץ המטען בצומת מגידו ועל גופו חגורת נפץ שהיה יכול להרוג עשרות אנשים במקום הומה והיה מביא לתגובה קשה של ישראל, הדבר השלישי תגובה רפה של ישראל לירי רקטות לישראל מלבנון ומסוריה וחיל האוויר לא מסוגל למנוע את ירי הרקטות ע"י ג'יהאד מעזה, הדבר הרביעי: מטוסים שנוחתים מאיראן ישירות בביירות,ישראל לא מגיבה.

"נסראללה מקצין את פעולותיו נגד ישראל ואיננו חושש מתגובתה שלישראל לגרום לתהליכים שלולים לגרום למעין מלחמת התשה שיוצרת הצקה וחוסר ביטחון לתושבי הצפון. הוא בא ואומר לעצמו: אם ישראל תתחיל להגיב בצורה רצינית יותר, זה יתן לו סיבה טובה להגיד ללבנונים שלא הוא פתח במלחמה ומתחילה כאן הסלמה שהוא לא אשם בה. זה יתן לו ביטחון להוביל תהליך כזה. 

כשנשאל איך לדעתו ישראל היתה צריכה להגיב על אירוע כמו מגידו אמר: "זאת בדיוק הבעיה. מדינת ישראל, במשך 20 שנה אחרונות לא בנתה יכולות להתמודד עם המלחמה האזורית של אלפי טילים שיישלחו מדי יום שישוגרו על מדינת ישראל. כל הארץ תהיה מאכלת. לא יהיה לאן לברוח. לא הקמנו צבא שיודע כיצד לשמור על הגבולות שלנו.

"ישראל נמצאת היום בדילמה נוראה. כשהיא צריכה להגיב, היא לא עושה את זה משום שהיא לא בנויה למלחמה ולתגובה שתבוא בהמשך. זאת הטרגדיה שאני מדבר עליה כל כך הרבה זמן. אם היה לנו את האומץ והיכולת להגן ואת העורף שלא מוכן למלחמה, היינו מעזים יותר. הוא מבין את זה ולכן הוא מושך בחוטים".

"אנחנו נמצאים במצב חירום. פתרון היחידי הוא הקמת משמר לאומי שהוא הדבר המרכזי על מנת להציל את המדינה שנהיה מוכנים אליה". הוא הבהיר כי מערכת הביטחון יודעת להכין מצב כזה: "כן. ישבתי עם הדרג המדיני והצבאי: שר הביטחון, הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, עם מנכ"ל משרד הביטחון רק לאחרונה. הדבר הראשון שאפשר לעשות זה המשמר הלאומי.

הוא הסביר: "במלחמה הבאה לא יהיה לנו רק הרוגים בערים המעורבות. במלחמה הבאה ירוצו פה עשרות אלפי ערבים בכל הארץ ואי אפשר לעצור את זה עם המשמר שבן גביר מקים. זה דבר קטן ולא רציני. יצטרכו לקחת 100 אלף איש". 

מי צריך להקים את המשמר הלאומי שאתה מדבר עליו?  
"צריך להיות מצב שמגייסים 100 אלף אנשי מילואים שכבר יצאו מהיחידות שלהם מכיל 25 עד 50. לדוגמא אלוף גרשון הכהן, איש רציני מאד. יכול להיות אצל בן גביר אבל זה צריך להיות תחת אלוף, אבל מתנדבי צבא. שהצבא יתן לזה יד. זה בדיוק התפיסה של ארה"ב".