הפרשן הצבאי של "מעריב" טל לב רם שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM על התקיפה הלילית בסוריה שיוחסה לישראל ועדכן בפרטים נוספים על התקיפה והתזמון שלה. 

דיווח סורי: תקיפה ישראלית באזור דמשק, מערכות ההגנה הופעלו

"בתחילת החודש הייתה התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל באזור חאלב, הפעם הדיווחים על תקיפה באזור דמשק", ציין לב רם. "נדמה לי שיעדים די מוכרים. העיתוי והזמן זה עניין של הזדמנות מבצעית. ישראל למעשה, גם אחרי חזרת סוריה לליגה הערבית, התקיפה הזו קצת שונה כי זו הפעם הראשונה, זה אולי אירוע מבחינת הסורים. תקיפות בסוריה קורות על פי הזדמנות מבצעית, הן לא קשורות להיבט פוליטי אצלנו ולא להיבט של העלאת מדרגת פעולה מהצד השני".

עוד הסביר כי "באופן כללי רוב התקיפות בתקופה האחרונה זה משלוחי נשק שמגיעים בסוף לידיים של חיזבאללה. מה שכן אפשר לומר, שכמו שאנחנו רואים בפעמים הללו, זה מאופיין תמיד בשתי תקיפות שלכאורה מיוחסות לישראל, הפעם הראשונה נגד היעדים והפעם השנייה זה כבר ניצול הזדמנויות. מצד אחד לא האמירות ולא הכניסה של הסורים לליגה הערבית, וגם לא הקשר המתהדק בין הרוסים לאיראנים, כל אלה מבחינת ישראל היבטים ישראל למעשה אומרת 'אנחנו ממשיכים לפעול'".

"הרי זה ברור שיש גם פעילי חיזבאללה שמסתובבים בלבנון, חיל האוויר מאוד זהיר בפגיעה בתקיפות הללו באנשים. שים לב שרוב התקיפות שמיוחסות לישראל, בדרך כלל אין בהן נפגעים - זו בחירה, תכנון וחלק מאותו רעיון שאנחנו נפעל, נתקוף, נשמיד, אבל בלי הרוגים", הדגיש.

בהמשך, התייחס לב רם לירי שבוצע לעבר בית ביישוב גן נר: "אנחנו רואים את האזור הזה של הגלבוע שמושפע מהאזור של ג'נין. אנחנו רואים שזה סוג של פיגוע שהוא גם פיגוע שיכול להעלות בחיי אדם, שהפגיעה בבתים עצמם. יש פה גם היבט של תודעה. היו שני אירועים אתמול, את האירוע בגן נר שהם מתועדים בזמן הירי עצמו, אותו מחבל יוצא, לוקח נשק שמסוגל לירות לטווחים הללו, יורה, מצלם את זה ומפיץ את זה - חלק מתודעת הטרור".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm