המשטרה הצבאית (מצ"ח) עצרה היום (רביעי) ארבעה חיילים, בהם קצין בדרגת סגן. מעצרם התבצע בעקבות דיווח של מפקדיהם על פגיעה פיזית קשה בעצור פלסטיני.

לוחמי נצח יהודה תועדו מכים פלסטינים והושעו; הרמטכ"ל: "אירוע חמור"
העלה פלסטיני לג'יפ ואיים בנשק: חייל צה"ל הואשם בתקיפה

כזכור, בתחילת החודש הגישה התביעה הצבאית כתב אישום חמור נגד חייל בדרגת סמ"ר בגין תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים כלפי פלסטיני תושב איו"ש. בנוסף יוחסו לנאשם עבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, חריגה מסמכות עד לכדי סיכון חיים או בריאות, מספר עבירות של שיבוש מהלכי משפט, והתנהגות שאינה הולמת.

על פי כתב האישום, במהלך משימת סיור, הנאשם, ושלושה חיילים נוספים, העלו את הפלסטיני לג’יפ צבאי, ונסעו עימו למקום מבודד. במהלך הנסיעה ולאחריה, הופעלה כלפי הקורבן אלימות, לרבות אלימות באמצעות נשק, והושמעו כלפיו איומים, לרבות איומים בנשק. לבסוף, השאירו החיילים את נפגע העבירה במקום אליו נלקח, בעודו סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו. 

לאחר האירוע, הסתירו הנאשם ויתר החיילים את פרטי המקרה ממפקדיהם, בניסיון למנוע פתיחתה של חקירת מצ"ח, ותיאמו את גרסאותיהם במטרה לשבש את החקירה. בעניינם של שלושת החיילים הנוספים, הצהירה התביעה הצבאית על כוונתה להגיש כנגדם כתבי אישום. בהתאם לבקשת באי כוחם של החשודים, ייערך שימוע בפני גורמי הפרקליטות הצבאית, בטרם יוחלט על נוסח כתבי האישום.