מאיר תמרי, אב לשניים מהיישוב חרמש, שנרצח בפיגוע הטרור בצפון השומרון הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין ביישוב שקד שבשומרון. בהלוויה השתתפו גם הרב שמואל אליהו, הרב של צפת, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ושרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק.

פרשן "מעריב" על הפיגוע בצפון השומרון: "בממשלה אומרים שהבעיה היא צה"ל"
אב לשניים מהיישוב חרמש: מאיר תמרי הוא הנרצח בפיגוע בצפון השומרון

תמרי, שנולד וגדל בצפת ועבר בהמשך חייו ליישוב חרמש, הותיר אחריו אישה ושני ילדים בני שנה ושלוש. הוא נישא לפני כארבע שנים לטל והשניים בנו את בתיהם במו ידיהם ביישוב, שם גידלו גם את ילדיהם, כך לפי הודעת היישוב.

אשתו טל ספדה: "נשאר לי רק להנחיל לילדים את הערכים שלך ואני מקווה שאני אצליח. כמה נתת, כמה היית נוכח וכמה היית טוב בשבילי. לא קיבלתי אותך מספיק זמן. אנחנו אמורים לחיות בארץ בבטחון לחזור הביתה למשפחה כל מציאות אחרת לא מתקבלת".

טל, אלמנתו של מאיר תמרי ז''ל, בהלוויתו (צילום: שיר תורם פלאש 90)
טל, אלמנתו של מאיר תמרי ז''ל, בהלוויתו (צילום: שיר תורם פלאש 90)

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "תמרי נרצח בתקופה של טלטלה ותסכול שאין כמותו. הפקרות בטחונית וחולשות פנימיות. אנחנו עומדים מול אויבים שפלים ולצערנו גם עם חולשות מבפנים". דגן פנה לממשלה וקרא: "הרצח הזה היה יכול להימנע, למה לא סגרתם, למה לא אספתם את הנשק, למה לא יצאנו למערכה? אנחנו תובעים תשובות - דם יהודי אינו הפקר".

עוד הוסיף דגן: "לעולם לא תנצחו אותנו. אנחנו בונים את ארץ ישראל בציוויו. אנחנו נתחזק בבנין הארץ ונבנה אותה עוד יותר".

הנרצח בפיגוע בצפון השומרון -  מאיר תמרי (צילום: מועצה אזורית שומרון)
הנרצח בפיגוע בצפון השומרון - מאיר תמרי (צילום: מועצה אזורית שומרון)

גם הרב של צפת, הרב שמואל אליהו, ספד לו: "אתם הרמתם יד על מאיר - הרמתם יד על דבר השם, על בנו האהוב של הקדוש ברוך הוא. מי שמרים יד לא יינקה. הוא חושב שהוא יעלה לגן עדן? הוא יורד לעמקי הגיהנום. כל ההבטחות שנתנו לך שקר".

כאמור, הפיגוע אירע סמוך ליישוב חרמש, ובוצע מרכב חולף שנמלט מהאזור. תמרי נורה 9-7 פעמים בפלג גופו העליון, הצליח להגיע לשער היישוב - והתמוטט. מסוק מד"א שהוזנק למקום פינה אותו למרכז הרפואי הלל בכפר סבא, אך מצבו הידרדר בדרך, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. חולית "התגובה המהירה" של גדוד טלכרם בגדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הפיגוע.