על רקע דוח סבא"א, שחשף כי בידי איראן אורניום מועשר המספיק לפיתוח שלוש פצצות אטום, העריך הבוקר (חמישי) אלוף במיל' יצחק בריק כי "כל התקפה לעצירת איראן מפיתוח גרעין, תביא להתקפת נגד קונבנציונאלית כמו פצצה גרעינית". את הדברים אמר בשיחה עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM. 

הטליבאן במסר מאיים לטהרן: "נכבוש את איראן תוך יממה, אל תבחנו את כוחנו"

"שנים אנחנו עוקבים אחרי איראן, ומאיימים עליה בכל פעם שהיא מעשירה יותר את החומר גרעיני. זה התחיל ב-20 אחוז, 40, 84, ועכשיו מעל 90 אחוז. באמת יש להם שבועיים להגיע לרמת חומר שיכולה להרכיב פצצה גרעינית", הסביר בפתח דבריו. "צריך להבין שאחרי שהיא תייצר את הפצצה היא צריכה גם לדעת אם היא מסוגלת לשגר אותה, וזה יקח עוד זמן. בכל מקרה, זה בדיוק מה שהולך לקרות, ואני טענתי וטוען גם היום שכל התקפה היום בניסיון לעצור את האיראנים לפתח גרעין תביא להתקפת נגד קונבנציונאלית שהיא כמו פצצה גרעינית, רק בלי נשורת גרעינית, שתעשה כאן הרס נורא. כל שהיה צריך לעשות - להכין את עצמנו לתגובה הזאת - אבל את זה לא עשינו במשך 20 שנה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהתייחס לתכניתו של השר בן גביר להקים משמר לאומי, אמר: "זה פשוט לא יאמן ובלתי נתפס כיצד לאחר אותן פרעות קשות של 6,000 ערבים קיצוניים במבצע ״שומר החומות״ לפני כשנתיים, לא נעשה דבר עד עצם היום הזה. תהלוכות של מאות ערבים ובדואים קיצוניים בזמן שומר חומות שצעקו בדם ואש נפדה את פלסטין, שריפה של בתי מלון, מסעדות ובתי כנסת, אלימות, בזיזת רכוש ברחובות עכו. גם בערים מעורבות אחרות, הייתה אלימות, ירי ושריפות מכוניות. האוכלוסיה הסתגרה בבתים וחיכתה לישועה מהמשטרה ואיש לא הגיע. אני חייב לציין שרוב האוכלוסיה הערבית תורמת רבות למדינת ישראל, לא עליהם אני מדבר אלא על קומץ ערבים ובדואים שבמלחמה האזורית הבאה מספר יעלה בעשרות מונים יותר מאשר בשומר חומות, ובידיהם הרבה כלי נשק ובונקרים עם נשק".

כשאתה אומר קומץ למה את מתכוון?
"בשומר חומות היו 6,000 שהתפרעו, שירו, התפרעו, רצו, שרפו. אבל זה היה ב'חסות' מבצע שומר החומות. האירוע הבא שיהיה, במלחמה האזורית, יפלו אלפי טילים על מדינת - כל יום 3,000. בצפון 5,000 רקטות, טילים ופצמ"רים כל יום לפי דבריו של מפקד פיקוד הדרום. כלומר, צריך לצפות שבחסות הבלגן הנורא הזה, יצאו לרחובות הרבה יותר ערבים קיצוניים ויש להם הרבה נשק, ולא רק בערים המעורבות אלא בכל רחבי מדינת ישראל, והם יעשו שפטים בכל מי שיהיה בדרכם. אז זה צריך למגר ומהר. הדרך היחידה לטפל בזה היא להקים משמר לאומי, מאנשי מילואים שאין להם יחידות, מתנדבים, לעשות להם אימון בשנה של ירי, בסדר גודל של 50 - 100 אלף".

אני מבין שהיתה לך שיחה בנושא הזה עם הרמטכ"ל הקודם אביב כוכבי.
"הייתה לי שיחה בנושא הזה עם עוד שני אלופים שישבו בשיחה הזאת, והצגנו את הנושא. לא רק אני חושב על הנושא הזה, גם אלוף (מיל') גרשון הכהן".

איך התקבלה ההצעה שלך בשיחה?
"זאת אחת הבעיות שלנו. יש כאן אגו. המשטרה אומרת: 'אנחנו נסתדר, לא צריך משמר לאומי'. הם לא מסתדרים בשיגרה. הם 2,000 שוטרים פחות. אחד האלופים אמר: "זה צריך לעלות 3/4 מיליארד ש"ח, לגייס אותם לאמן אותם פעם בשנה. אני אומר לו: "הכוח שבן גביר מנסה לבנות ולהחזיר עולה מספר מיליארדי שקלים. תגזור מזה 3/4 מיליארד ש"ח ותציל את תושבי המדינה". בצפון כל אלה שנשארים בישובים יצטרכו לירות על כוח קומנדו של חזבאללה שינסה להשתלט על ישובים כי צבא לא יהיה שם בזמן הזה".