שר הביטחון, יואב גלנט, העניק היום (חמישי) את דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי.

"זו תהיה מלחמה לא פשוטה, גם חיזבאללה יצטרף": התרחיש שישראל צריכה לקחת בחשבון
"מתקפת נגד קונבנציונלית והרס נורא": כך עלולה להיראות תגובת איראן לתקיפה ישראלית

בין היתר, התייחס שר הביטחון גלנט להתפתחויות האחרונות בסוגיית הגרעין האיראני ואמר: ״הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות ואנחנו עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על שלמות ישראל ובעיקר על עתידו של העם היהודי. המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים. המציאות בה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה״ל וכל גופי הביטחון, תדע מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד, בעזרתכם חברי המטה הכללי הנוכחיים והמצטרפים״.

כזכור, דבריו של שר הביטחון מגיעים על רקע דוח חדש שפורסם השבוע של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) על איראן שטוען כי לסוכנות אין עוד שאלות על חלקיקי אורניום שנמצאו מועשרים לרמה של 83.7% במתקן התת־קרקעי שלה בפורדו, וכי היא סיימה את החקירה שלה על המתקן שנחשף בעבר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדוח, איראן הגדילה ב־25% את רמת האורניום המועשר לרמה של 60% והיא ממשיכה להפר את ההגבלות שהוטלו על פעילותה הגרעינית במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, ואשר ארה"ב תחת ממשל טראמפ נסוגה ממנו. בדוח נכתב כי מלאי האורניום המועשר של איראן מוערך בכ־114.1 ק"ג לרמות שונות של עד 60%. כמות של 42 ק"ג אורניום מועשר ברמה של 60% מספיק עבור פצצה גרעינית אם ממשיכים להעשיר אותו למטרה צבאית.