הותר לפרסום: סמ"ר אוהד דהן ז"ל הוא אחד החיילים שנהרג הבוקר (שבת) ע"י המחבל שחצה ממצרים אל תוך שטח ישראל. הוא נהרג במהלך חילופי האש שהתנהלו בין הכוחות למחבל, לאחר שגופותיהם של סמל ליה בן נון ז"ל וחייל נוסף, נג"ד צה"ל, נמצאו במגדל השמירה הסמוך לגבול. חייל נוסף שנפצע במהלך חילופי האש באורח קל, פונה לבית החולים סורוקה, ושוחרר לפני זמן קצר. 

שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בפיגוע בגבול מצרים; המחבל - שוטר מצרי
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו
מפקד פיקוד הדרום על התקרית בגבול מצרים: "אין קשר להוראות הפתיחה באש"
בעקבות הפיגוע בגבול: ישראל ומצרים הקימו ועדת חקירה משותפת

משפחתו של דהן ז"ל ספדה לו. "הוא היה גבר גבר, תמיד היה הראשון להתנדב ולזנק. ככה הוא חונך, תמיד לתת, גדל על ערכים. רק רוצים שיתמכו בכל המשפחות, שזה יחזק אותנו ויאחד, שהוא לא נפל לשווא", אמרו דודו ואחייניו. 

עוד הוסיף הדוד שאול דהן: "אוהד היה לוחם בנשמה ולא ויתר חעצמו. חייל מצטיין וערכי, 'אם אני לא מתגייס לקיבי אני לא מתגייס'. לפי תיאורים שהגיעו אלינו הוא הנפגע האחרון ולא התפלאנו, ידעתי שזה הוא. צריך לתמוך במשפחות.  בערב חג השבועות צחקנו וישבנו כל המשפחה. חייל מצרי נבזה רצח חיילים".

אוהד דהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אוהד דהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

נועם, בת דודו, ספדה: "ככה הוא חונך, לאהבת הארץ ולדאוג למדינה. תלמיד מצטיין, תמיד עזר לכולם. הוא ישאר צעיר לנצח. צריך להישאר מאוחדים בעם ישראל. אנחנו מחכים לתחקיר, ואז נדע הכול. אנחנו בטוחים שהוא עשה הכול והסתער".

המחבל שחוסל הינו שוטר מצרי, ובמצרים טוענים כי הוא חדר לישראל בזמן שרדף אחרי מבריחי סמים בסמוך לגבול. לאור התקרית, קיים שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. גם רה"מ בנימין נתניהו, נמסר, מתעדכן באופן שוטף על פרטי האירוע בדרום. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל מתחקר את נסיבות הירי ומבצע סריקות לשלול הימצאותם של מחבלים נוספים במרחב. כמו כן, בעקבות האירוע נחסמו לתנועה מספר צירי תנועה. 

בן נון ז"ל שגופתה נמצאה במגדל השמירה, בת 19 מראשון לציון, שירתה כלוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס. רק לפני כמה ימים שיתפה ליה סרטון מרגש בחשבון הטיקטוק שלה בו חשפה את המסע שלה כלוחמת. כעת הפך הסרטון למעין אתר הנצחה וגולשים רבים הגיבו בהספדים ללוחמת שנפלה. צפו בסרטון: 

"המסע שלי כלוחמת": הסרטון של ליה בן נון ז"ל (מתוך טיקטוק)