בצה"ל החלו בתחקיר מעמיק של האירוע הביטחוני החריג הבוקר (שבת) בגבול מצרים, במהלכו נהרגו שני לוחמים ולוחמת צה"ל. לדברי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, "אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים״. מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו הוסיף כי בניגוד לטענות, "אין שום קשר לנהלי הפתיחה באש". לדבריו, "כל כיווני החקירה יבדקו".

במצרים התנערו מהשוטר המצרי שביצע את פיגוע הירי, ששירת במוצב הסמוך לאזור התקרית בצד הישראלי. לא נמצאה בשלב הזה פרצה חדשה בגדר והסבירות כי חדר לשטחנו דרך פרצה ידועה, תוך שהוא מנצל את היכרותו עם הגזרה.

שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בפיגוע בגבול מצרים; המחבל - שוטר מצרי
הקורבן השלישי בגבול מצרים: אוהד דהן נהרג בחילופי האש עם המחבל
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים
בעקבות הפיגוע בגבול: ישראל ומצרים הקימו ועדת חקירה משותפת

כאמור, ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערכת מצב בחטיבה המרחבית פארן ותחקר במקום את השתלשלות האירועים לאורך היום יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן, וראש חטיבת תבל, תת-אלוף אפי דפרין. 

בסיום הסקירה אמר הרמטכ"ל: ״מדובר באירוע קשה, במהלכו נפלו שני לוחמים ולוחמת צה״ל, מטובי בנינו ובנותינו בפעילות מבצעית לשמירה על הביטחון בגבול מצרים. בסיומם של חילופי אש, בהם חתרו לוחמי צה״ל למגע, המחבל נהרג.

"האירוע מתרחש בגבול בו מתבצעות פעילויות מבצעיות מדי לילה. אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים". הוא הדגיש: "הלוחמים והלוחמות מילאו את תפקידם ומנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי. מבקש מכאן לחזק את המשפחות על האובדן". 

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

קודם לכן מסר מפקד פיקוד הדרום האלוף טולדנו הצהרה לתקשורת, בפתחה אמר: "הבוקר היה לנו אירוע מבצעי קשה, לצערי ולדאבון ליבי איבדנו שני לוחמים ולוחמת. מדובר באירוע מבצעי בגדוד ברדלס שמתקיים בבוקר, שעות לאחר אירוע מבצעי אחר בו הגדוד מסכל בהצלחה הברחה גדולה יחסית באותה גזרה".

"האירוע מתחיל בהגעה של מ"מ לנקודה בה הוא מזהה לוחם ולוחמת ללא רוח חיים ומאותו רגע ההתייחסות היא כאל אירוע טרור. הופעל סדר פעולות פק"ל ויוצאות סריקות למרחב בפיקוח המח"ט והגדודים". 

האלוף טולדנו הסביר כי במהלך אותן סריקות "יש שתי היתקלויות. בהיתקלות הראשונה, במגע הראשון עם המחבל, יש נפגע לכוחותינו שלצערי נפטר מפצעיו. בהיתקלות השניה מוביל המח"ט את הכוח והורג את המחבל". 

מפקד הפיקוד ביקש להתאזר בסבלנות וציין "אלו הפרטים המרכזיים עד כאן. אני מאוד מאוד מבקש קצת סבלנות, יש הרבה שאלות, אנחנו בתחקיר עמוק בפיקוד הדרום ואוגדת סיני ותחקיר משותף עם המצרים, מבקש את הסבלנות לכבד את המשפחות והתחקיר, כשיהיו לנו הפרטים נעדכן אתכם ואת המשפחות". 

הוא הסביר כי "גבול סיני הוא גבול של שלום שמתרחשות בו הברחות, בכל בוקר כמעט יש הצלחה, הגדודים שלנו פה הם קבועים ונמצאים פה כל השנה מאוד מיומנים ומנוסים עם ניסיון מבצעי גדול כולל מגעי אש עם הרוגים בצד המצרי. וכמובן נתחקר הכל".

האלוף הוסיף והדגיש: "ביצעתי תחקיר ראשוני ולא מוצא קשר להוראות הפתיחה באש - לא באירוע זה ולא באירועים אחרים למרות שזה עולה כל פעם מחדש".