הלילה, לקראת השעה 2:30 לפנות בוקר היום, כוחות צה"ל סיכלו עוד אירוע של הברחת סמים דרך הגבול המצרי, ההברחה שסוכלה נאמדה בשווי של כמיליון שקלים - אך זו לא הפעם הראשונה שבה מבריחי סמים משתמשים בגבול המצרי, שידוע כגבול המשמש להברחות רבות לתוך שטח ישראל מהצד המצרי. בצה"ל החלו בתחקיר מעמיק של האירוע הביטחוני החריג הבוקר בגבול מצרים, במהלכו נהרגו שני לוחמים ולוחמת.

מפקד פיקוד הדרום על התקרית בגבול מצרים: "אין קשר להוראות הפתיחה באש"
הותר לפרסום: סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל הוא החייל שנהרג בחילופי האש בגבול מצרים
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו

שיטות הפעולה בדרך כלל זהות, המבריחים משני צידי הגבול מגיעים לאזור הגדר, כאשר המבריחים בצד המצרי זורקים את הסמים שברשותם אל מעבר לגדר ועבריינים מישראל, בהם גם לעיתים תושבי הפזורה הבדואית שמכירים היטב את השטח אוספים את הסמים ונמלטים במהירות מהמקום. 

רק בחודש פברואר האחרון, אירע מקרה דומה כאשר סוכלה הברחת סמים משמעותית בשווי של כ-50 מיליון שקלים, מההברחות הגדולות ביותר שסוכלו בגבול. הכוחות הבחינו בבלדר סמים, בדואי תושב פזורת מצפה רמון שמבצע הברחה באזור הנחלים הגדולים שבדרום גבול מצרים. הכוחות עקבו אחר החשוד שהתנייד באמצעות כלי שטח, כאשר בשלב מסוים החל אחריו מרדף שכלל אף מסוק משטרתי, רכבו התהפך והוא נתפס על ידי כוחות הביטחון.

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו
במקרה אחר, שהתרחש באזור הר חריף בחודש דצמבר בשנה שעברה, המקום בו סוכלה הלילה ההברחה, תושב הפזורה הבדואית נהרג על ידי כוח צה"ל לאחר שניסה להבריח סמים מהגבול המצרי לשטח ישראל וזו לא הפעם הראשונה שבה מבריח סמים נהרג במהלך ניסיון ההברחה, שברבים מהן ישנן תקריות ירי.

גורם בכיר בפיקוד דרום סיפר ל"מעריב" על המאבק של כוחות הביטחון לסיכול ההברחות: "הקמנו חמ"ל רב ארגוני במחוז דרום יחד עם המשטרה, צה"ל ושב"כ. השינוי הגיע אחרי מבצע 'שומר החומות', כמות הסיכולים עלו באופן משמעותי גם בסיכול הברחות נשקים וגם בהברחות הסמים".

מתחילת שנת 2023 סוכלו בחטיבה מרחיבת 'פארן' 36 הברחות ובוצעו 245 שיבושי הברחות. מתוך 36 סיכולים הברחות, גדוד ברדלס סיכל כ-70% מההברחות מתחילת השנה וכי ההערכה ששווי סה"כ ההברחות עומד על כ- 25 מיליון ש"ח בשטח ישראל. סך אירועי פעילות כוחות צה"ל בגבול מצרים הנוגעות להברחות סמים עומדות בשנת 2021 על 450 אירועים ובשנת 2022 על 635 אירועים.