דובר צה"ל דניאל הגרי, סיפק הערב (שבת) בשיחה עם כתבים צבאיים פרטים חדשים על פיגוע הירי שהתרחש בגבול מצרים, בו נהרגו אוהד דהן, ליה בן נון ז"ל וחייל אחד נוסף. "הבינו את הדבר בשעה 2:30 לפנות בוקר, התרחשה הברחת שלושה קילומטרים ממקום הפיגוע", ציין.

"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
"נפלו על הגנת המדינה": במערכת הפוליטית סופדים ללוחמים שנהרגו
אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו
מפקד פיקוד הדרום על התקרית בגבול מצרים: "אין קשר להוראות הפתיחה באש"

עוד הוסיף: "הכוחות של צה"ל פעלו בצמדים פרוסים, לאורך הגדר לטובת סיכול ההברחה. ההברחה הסתיימה בהצלחה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר. בשעה 4:15 נעשה בדיקת קשר עם הכוח במגדל השמירה, והכול היה בסדר. זו הפעם האחרונה שהיה דיווח עד למציאת הגופות". 

כמו כן, אמר: "רחפן מצא את הדמות החשודה כמחבל כקילומטר וחצי בשטחנו. הוא נכנס פנימה על אף שיש באזור מכמ"ים ותצפיות. הוא פרץ דרך אחד ממעברי החירום בגבול שהיה פתוח, ולא טיפס על הגדר". 

על חקירת האירוע: "נחקור ביחד עם המצרים את האירוע. בין שש לשבע בבוקר נשמע ירי ספוראדי במרחב, האירוע ככל הנראה התרחש בשעה הזו שלאחר שש בבוקר".

על מציאת גופות החיילים: "הלוחם והלוחמת נמצאו במרחק כמה מטרים אחד מהשני. מפקדת המחלקה מצאה אותם בסביבות השעה תשע בבוקר. המחבל נהרג בהיתקלות השניה, אחרי שבפעם הראשונה, לאחר זיהוי המחבל וההיתקלות הראשונה, נהרג לוחם ואחד נוסף נפצע קל. הלוחמים לא ירו בנשק".

גדוד ברדלס, בו משרתים גברים ונשים יחד 
גדוד 277, גדוד הברדלס בו שירתו דהן ובן נון ז"ל, הוא גדוד חי״ר הגנת גבולות השייך לחטיבת פארן ומשרתים בו נשים וגברים כאחד. הגדוד הוקם באוגוסט 2015 מתוך הצורך המבצעי בגדוד מעורב נוסף לשמירת גבולות ישראל. פלוגותיו הראשונות עלו לראשונה לתעסוקה מבצעית בערבה שנה לאחר הקמתו.

הגדוד מכשיר לוחמים ולוחמות לעבודה בשיתוף פעולה מלא, בכדי לבצע את משימות הביטחון השוטף במגוון הגזרות. ב-2018 שונה הגדוד מהאחראי על גבול הערבה לגדוד בעל גזרה משתנה, ובעקבות כך עבר לתפוס גזרות מבצעיות באיו"ש, בגבול מצרים ובגבול ירדן. ב- 2020 החל תהליך הכשרתו של הגדוד (יחד עם גדוד קרקל) כגדוד מרחבי לגבול מצרים, ומטרתו העיקרית למנוע חדירות ולסכל הברחות אלימות של אמל"ח וסמים בגבול.