אורי יצחק אילוז ז"ל בן 20 מצפת, הוא החייל הנוסף שנהרג הבוקר (שבת) בפיגוע הירי סמוך לגבול מצרים. גופתו נמצאה יחד עם גופתה של ליה בן נון ז"ל, במגדל השמירה הסמוך לגבול.

אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים
המחבל פרץ דרך מעבר חירום בגדר: פרטים חדשים על התקרית בגבול מצרים
"נפלו על הגנת המדינה": במערכת הפוליטית סופדים ללוחמים שנהרגו
"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו

שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, ספד לאילוז: "אבל כבד ונורא נפל על העיר צפת ,עם היוודע על הרצחו של חייל צה״ל אורי יצחק אילוז - סמל ראשון אורי אילוז ז״ל, נרצח מירי של מחבל שפל בגבול מצרים. אורי אילוז ז״ל, מלח הארץ, בוגר הישיבה התיכונית אמי״ת צפת עשה שנת שירות במכינת מעשה. התגייס במרץ 22, לשירות משמעותי בגדוד ברדלס בגבול מצרים, סיים קורס מכ״ים כלוחם ואמור היה לצאת לקורס קצינים".

"אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לקבור את ילדם, אין מילים שיוכלו להסביר את הכאב הבלתי נתפס. אני יחד עם העיר כולה משתתפים בצער המשפחה -שי וליאת אילוז אחיותיו עדן וגל ואחיו נועם ובצער כל משפחתו המורחבת, חבריו ומכריו", הוסיף. 

כאמור, גופתו של אילוז ז"ל, נמצאה יחד עם גופתה של החיילת ליה בן נון ז"ל, במגדל השמירה הסמוך לגבול. רק לפני כמה ימים שיתפה ליה סרטון מרגש בחשבון הטיקטוק שלה בו חשפה את המסע שלה כלוחמת. כעת הפך הסרטון למעין אתר הנצחה וגולשים רבים הגיבו בהספדים ללוחמת שנפלה. צפו בסרטון: 

"המסע שלי כלוחמת": הסרטון של ליה בן נון ז"ל (מתוך טיקטוק)

משפחתו של אוהד דהן ז"ל, שנהרג במהלך חילופי האש עם המחבל, ספדה לו: "הוא היה גבר גבר, תמיד היה הראשון להתנדב ולזנק. ככה הוא חונך, תמיד לתת, גדל על ערכים. רק רוצים שיתמכו בכל המשפחות, שזה יחזק אותנו ויאחד, שהוא לא נפל לשווא".

עוד הוסיפו: "אוהד היה לוחם בנשמה ולא ויתר חעצמו. חייל מצטיין וערכי, 'אם אני לא מתגייס לקיבי אני לא מתגייס'. לפי תיאורים שהגיעו אלינו הוא הנפגע האחרון ולא התפלאנו, ידעתי שזה הוא. צריך לתמוך במשפחות.  בערב חג השבועות צחקנו וישבנו כל המשפחה. חייל מצרי נבזה רצח חיילים".