אורי יצחק אילוז, ליה בן נון ואוהד דהן ז"ל, נהרגו אתמול (שבת) בפיגוע הירי הקשה שאירע בגבול מצרים. כעת, מתבררים פרטים חדשים אודות השתלשלות העניינים, ואופן הפעולה של המחבל בתוך שטח ישראל. 

אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים
"אין מילים שיוכלו לנחם": אורי יצחק אילוז נהרג בפיגוע בגבול מצרים
"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו

המחבל צעד מרחק של כחמישה קלימוטרים מהמוצב שבו שהה. הוא טיפס על מצוק והגיע לגדר, כשעל גבו תיק עם ציוד רב - שש מחסניות ושני סכיני קומנד. באמצעות אחד הסכינים שהיו ברשותו, פתח את המעבר בגדר שנועד לפתיחה מהירה שהיה סגור באמצעות אזיקון בלבד, והתקרב אל עמדת הלוחמים ללא שהם זיהו אותו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

משפחתו של אוהד דהן ז"ל סופדת לו. צילום: ארנולד נטייב

בשלב זה, פתח המחבל בירי לעברם והוביל למותם של ליה בן נון ואורי יצחק אילוז. נראה כי המחבל תכנן את נתיב החדירה שלו, הכיר את העמדה וידע כיצד להגיע לאותה נקודה. העמדה נמצאת במרחק של כ-150 מטרים מהפתח ממנו נכנס אל תוך שטח ישראל. 

הירי לעבר הלחומים בעמדת השמירה אירע בסביבות השעה 6:00 בבוקר, כשהקשר האחרון איתם היה מעט לאחר השעה 4:00. מעט לפני השעה 9:00, הגיעה מפקדת המחלקה אל המקום לצורך החלפת המשמרת, וגילתה את התמונות הקשות.

 אוהד דהן וליה בן נון ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אוהד דהן וליה בן נון ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יש לציין, כי לאחר האירוע הקשה בסביבות השעה 6:00, עמדת אחרת באזור דיווחה על קולות ירי שנשמעו, אך הדבר לא זכה להתייחסות מיוחדת, מאחר וקולות ירי שנשמעים, הם דבר נפוץ באזור זה. 

מיד לאחר ההבנה כי ישנם שני הרוגים, הוקפצו קצינים במקום, כשתוך כדי המחבל מזוהה ע"י מ"כית כק"מ וחצי בתוך השטח הישראלי. הוחלט לסגור עליו ולחתור למגע, זאת לאחר שהתעורר חשש כי מטיילים ישראלים באזור עלולים להיתקל בו. 

סמל ראשון אורי יצחק אילוז ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמל ראשון אורי יצחק אילוז ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

באמצעות אבנים גדולות, הכין המחבל לעצמו עמדת מחסה. בעת ההיתקלות הראשונה מעט לאחר השעה 11:00, פגע המחבל פגיעה קטלנית בקשר המ"פ אוהד דהן ז"ל, ממרחק של כ-200 מטרים. בהיתקלות השנייה, מח"ט הגזרה והכוח שלו הסתערו לעברו, והובילו לחיסולו.