שלושה לוחמי צה"ל, סמלת ליה בן ינון, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמ"ר אוהד דהן נהרגו בתקרית ביטחונית עם מחבל בגבול מצרים בסוף השבוע. נועם דהן, בת דודו של אוהד שוחחה עם ניסים משעל וענת דוידוב ושיתפה בכאב הקשה. 

"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים

"אנחנו, כל בני הדודים, מאוד מגובשים ביחד. אוהד אמר לנו 'ביציאה הבאה, כשאני אצא מהצבא, נצא כולנו, נחגוג', וכנראה זה לא יקרה", סיפרה. דהן ציינה כי "אוהד היה ילד מדהים, הוא היה מצטיין. תמיד רצה להיות יותר טוב ממה שהוא. הוא אהב מאוד את המדינה, אהב לעשות את מה שהוא עושה. היו לו שאיפות גדולות, מהחיים, מעצמו. הוא היה ילד מדהים".

לוחם צה''ל, סמל-ראשון אוהד דהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
לוחם צה''ל, סמל-ראשון אוהד דהן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"אני לא מאמינה שאני מדברת עליו בלשון עבר", הוסיפה, "אין לי מילים לתאר איזה בן אדם הוא היה, איזה ילד הוא היה. הוא היה טוב בכל דבר שהוא עשה. היה תמיד שמח, מצחיק, שטותניק. היה לו משפט קבוע שהוא אמר, 'אני שטותניק, אני רוצה להישאר צעיר לנצח'".

לדבריה, אוהד רצה להיות לוחם בכל מצב. "הוא אמר 'אם זה לא קרבי, אני לא מתגייס'. הייתה לו אסתמה וכל מיני בעיות רפואיות שמנעו ממנו להתגייס לקרבי, והוא נלחם בכל כוחותיו כדי שיוכל להיות בקרבי. ברגע שהוא קיבל חי"ר גבולות, זה לא עניין אותו, העיקר שזו לוחמה, והעיקר שהוא יעשה משהו שתורם למדינה באופן משמעותי. זה מה שהוא גדל עליו וחונך".

עוד והסיפה כי "אבא שלו, יש לו עסק של פלאפונים, והוא תמיד אמר 'אני אהיה עם אבא שלי ונפתח את העסק ונגיע למקומות גדולים'".

כאשר בת דודו נשאלה "מה את תזכרי מאוהד?", היא השיבה: "את שמחת החיים שלו. את האהבה שלו לעולם, את הרצון שלו תמיד לשמח את כולם, תמיד להיות שם בשבילנו, לדאוג לגיבוש של המשפחה, לגיבוש של הבני דודים, לדאוג שתמיד יהיה טוב לכולם. אין חדר שהוא היה נכנס אליו ולא היו מרגישים בו. בכל מקום שהיינו הולכים איתו, ובכל מקום שהוא היה נמצא, היית מרגישה שאוהד נוכח. אי אפשר היה לפספס אותו. שמחת החיים שלו הייתה קורנת כלפי חוץ".

לבסוף, נשאלה דהן על אחיו הקטנים של אוהד, וסיפרה: "הם שבורים".