ינון מגל ובן כספית שבו לאולפן רדיו 103FM והחלו לדון בענייני היום. כספית תהה איך אפשר לגלוש בין נושאים לאחר התקרית הביטחונית בגבול המצרי והשניים דנו בציוצים שנשמעים מצידם של תומכי הימין על תפקודו של הרמטכ"ל על רקע הפיגוע.

פרטים חדשים: כך פעל המחבל בתוך שטח ישראל לאחר שחדר את הגבול
מפקד פיקוד הדרום על התקרית בגבול מצרים: "אין קשר להוראות הפתיחה באש"

"מה שעשיתם לראש הממשלה בנט כשנהרג בראל חדריה שמואלי, עכשיו אתם מנסים לעשות את זה לרמטכ"ל", טען כספית. "מדבר ריקלין על רוח הלחימה, דקה אחרי סיום המבצע נגד הג'יהאד בעזה. כל יום צה"ל נכנס לקסבות בג'נין, בשכם, למחנות הפליטים. לא חסרה רוח לחימה לאף אחד. הגבול הזה, שעשיתי בו מילואים פעמיים, זה גבול של המון אלימות והברחות. הגדודים שיושבים שם עושים אחלה עבודה. הייתה תקלה אחרי עשר שנים, ישר לשפוך את הדם של הצבא? כשמישהו אחר בשלטון, וזה כמעט לא קורה, 'זה האחים המוסלמים', ו'כשזה אנחנו, זה הרמטכ"ל'". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מל אמר: "'הגדודים עושים עבודה נהדרת', מרוב עבודה נהדרת, חיסלו לנו שלושה חיילים אתמול. איזו עבודה נהדרת? ששולחים שם אנשים ל־12 שעות של משמרת, שלא יוצרים איתם קשר במשך שעות, שמחוסלים חיילים בלי לירות ירייה אחת. על סמך מה אתה אומר 'עבודה נהדרת'? שעשית שם מילואים פעמיים? אתה מכיר את הגזרה? יש פה רמטכ"ל שבאמת נראה בהלם, צודק ריקלין".

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

עוד הוסיף: "על מה שקרה עם הסרבנות, התנהג בצורה מחפירה, לא טיפל בדבר הזה כמו שצריך. צבא שלא יודע לשים קווים אדומים, לא מפתיע שכאלה פדיחות קורות לו".

בעקבות דבריו, כספית השיב: "הרמטכ"ל בהלם? איך אתם לא מתביישים? הרמטכ"ל ההתקפי שרק עכשיו גמר מבצע, שכל יום שולח אנשים אל מותם במקומות הכי מסוכנים, וזה מה שקורה פה, אי אפשר לדבר על מה שקורה בחוץ. איך אתם לא מתביישים?".