אלוף (מיל') איל בן ראובן שוחח עם יואב מינץ הבוקר (ראשון) ברדיו 104.5FM על התקרית הביטחונית בגבול המצרי, במהלכה נהרגו שלושה חיילים.

בת דודו של סמ"ר אוהד דהן ספדה לו: "הרגישו בו בכל חדר שנכנס" | האזינו
אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים

"זה אירוע קשה מאד במרחב שכמעט ולא שומעים עליו, אבל זה זה מרחב שמתקיימת בו פעילות שוטפת וקשה מול הברחות ממצרים, פעילות לילה-לילה לאורך זמן. הכוחות בשטח אמורים להיות מתורגלים בפעילות כזאת ואחרת בלילה, ומרדפים. באמירה קצת כללית, אנחנו בשלב של תחקור ראשוני בשטח ועדיין לפני ההלוויות של החיילים. לכן, צריך להיזהר במלים וקביעת עובדות שעלולות חס וחלילה לפגוע במשפחות ולעיתים עלולות להיות לא מבוססות", אמר.

עוד הוסיף כי "כצבא הייתי אומר שתוצאות כאלה אי אפשר לקבל, זה ברור. המשמעות של הדבר הזה, אין לי ספק שזה יקרה, צריך לתחקר מאוד עמוק, מאוד מהר ולתקן ולשפר כל מה שצריך שיפור, כדי שתקלות כאלה לא יקרו. מה שכן אנחנו יודעים, על גזרת הר חריף שהיתה שם גדר שבנויה היטב עם מעברים של כוחות בחירום ממצרים לישראל. מעברים שלא כולם מכירים אותם. נראה שהמצרי, המחבל, הוא כנראה כן מכיר את המעבר הזה, וידע שכדי לעבור צריך להזיז חוט ברזל כזה או אחר ולהיכנס. זה צריך להיבדק".

"דבר שני, גדוד ברדלס כמו גם גדוד קרקל הם גדודים מעורבים, בסך הכל גדודים טובים מאד עושים עבודה לילה-לילה. יש להם מאות סיכולים, של הברחות כאלה ואחרות. בסך הכל גדודים טובים".

בהמשך, חזר: "צריך להיזהר במילים ובהכפשה. אנחנו יודעים שבסביבות 02:00 לפנות בוקר היה מידע שהולכת להיות הברחה ואכן ההברחה הזאת סוכלה. לצורך זאת, נפרשים כוחות במרחב הזה על פי תרגולת מוכרת וידועה בשטח. כנראה שבחסות הברחה, המחבל צריך להיכנס ועובר את הגדר כשאף אחד לא מזהה אותו. קשר אחרון עם הלוחם והלוחמת היה בסביבות 04:30".

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

"עד 09:00 אף אחד לא מזהה ולא יודע שקרה משהו, רק אחרי שאותה מפקדת מגיעה לשטח ומוצאת את שני הלוחמים הרוגים. אולי היה אפשר להגיע הרבה יותר מהר למחבל הזה, או למנוע את האירוע הבא שקורה. באירוע הבא, מתחיל מרדף רק ב-09:00 בבוקר והם עושים את מה שצריך. יודעים שיש בשטח מחבל שהרג שני חיילים ואכן הוא מזוהה".

לגבי תוצאות התחקיר, אמר: "אני יודע דבר אחד. צה"ל יודע לתחקר, הרמטכ"ל יודע לתחקר, אלוף פיקוד הדרום יודע לתחקר. יהיה תחקיר שללא ספק יביא למסקנות ולתוצאות שצריך יהיה לממש אותן בשטח. זה תחקיר פיקודי של מפקדים שיצטרכו לשבת עמוק מאד וללמוד הכל".

לבסוף, אמר: "האם היתה לחימה בין אותו מחבל ללוחמים והאם הם הופתעו? מה קרה שם? בשלב הזה לא ידוע ונצטרך ללמוד. אני מציע לכולנו להמתין בסבלנות".