יממה לאחר האירוע החריג בגבול מצרים שבו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל על ידי שוטר מצרי שחצה את גדר המערכת, השאלות בנוגע לכשלים שהובילו לאירוע ממשיכות לעלות. תא"ל במיל' ניצן נוריאל, שכיהן בעבר כראש המטה ללוחמה בטרור, התייחס היום (ראשון) למחדל בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. "דריכות מבצעית הייתה עוזרת לוודא שהאירוע נסגר תוך כמה דקות", אמר.

קצין מילואים ששירת בגבול המצרי: "מה שיש שם, זו פשוט הפקרות"
פרטים חדשים: כך פעל המחבל בתוך שטח ישראל לאחר שחדר את הגבול 
אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים

נוריאל הגיב לדבריו של ח"כ דני דנון, שטען אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי נהלי הפתיחה באש של צה"ל "כובלות את ידי החיילים". לדברי נוריאל "אין שום בעיה עם נהלי הפתיחה באש", אמר והוסיף: "אני לא יודע עד כמה דני דנון בקיא בהוראות פתיחה באש וברציונל מאחוריהם. בכל מקום שבו חייל צה"ל מזהה אמצעי וכוונה הוא יכול לפתוח באש. בכל מקום שגבול נחצה על ידי מישהו שיש לו נשק, זו סיבה פתוח באש".

הבכיר הביטחוני לשעבר התייחס לשאלות שהאירוע מעלה. "יש פה סדרה שלמה של נושאים מאוד כבדים שצריכים להתברר עד הקצה", אמר, "החל מבדיקות הקשר, אל השאלה איך הגבול נחצה בלי שהמערכות שלנו מזהות על זה ומתריעות על זה, ובסוף גם היתקלות או חתירה למגע עם מחבל, איך הוא מצליח בטווח של 200 - 300 מטר לפצוע ואחרי זה להרוג חייל נוסף".

בהמשך, הגיב לוועדת החקירה שהוקמה בין ישראל למצרים: "במסגרת תפקידיי בשירות הייתי ראש החטיבה לקשרי חוץ, אותה חטיבה שאחראית על קשרים עם המצרים והירדנים במסגרת הסכמי השלום, כך שהמנגון הזה מוכר לי היטב", ציין, "יש שיפור משמעותי באווירה בפגישות האלה בשנים האחרונות ביחס למה שאני זוכר כמעט עשרים שנה אחורה. בפגישה כזאת פותחים תצלומי אוויר, מראים סרטים, עוברים ביחד על יומני מבצעים, בודקים מי דיבר עם מי או למה לא דיברו. המצרים באים באמת כדי להבין ולהגיע לפיתרון".