יממה לאחר האירוע בגבול מצרים שבו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל, רשת אל ערביה הסעודית דיווחה היום (ראשון) כי קהיר וירושלים הגיעו להסכמות לפיהן יתוגברו מצלמות האבטחה ומגדלי השמירה לאורך הגבול המשותף.

אירוע חריג בדרום: שלושה לוחמים נהרגו בפיגוע בגבול מצרים
קצין מילואים ששירת בגבול המצרי: "מה שיש שם זו פשוט הפקרות"
פרטים חדשים: כך פעל המחבל בתוך שטח ישראל לאחר שחדר את הגבול

מוקדם יותר היום התייחס תא"ל במיל' ניצן נוריאל, שכיהן בעבר כראש המטה ללוחמה בטרור, לשיתוף הפעולה עם מצרים. "במסגרת תפקידיי בשירות הייתי ראש החטיבה לקשרי חוץ, אותה חטיבה שאחראית על קשרים עם המצרים והירדנים במסגרת הסכמי השלום, כך שהמנגון הזה מוכר לי היטב", אמר בשיחה עם גדי נס ברדיו 104.5FM, "יש שיפור משמעותי באווירה בפגישות האלה בשנים האחרונות ביחס למה שאני זוכר כמעט עשרים שנה אחורה. בפגישה כזאת פותחים תצלומי אוויר, מראים סרטים, עוברים ביחד על יומני מבצעים, בודקים מי דיבר עם מי או למה לא דיברו. המצרים באים באמת כדי להבין ולהגיע לפיתרון".

אתמול דווח באל ערביה כי ישראל ומצרים הקימו ועדת חקירה משותפת לבחינת האירוע הביטחוני בגבול, שבו חדר איש ביטחון מצרי, והרג שלושה לוחמי צה"ל. דובר הצבא המצרי ציין כי "אנו נוקטים בכל האמצעים על מנת לאבטח את הגבול עם ישראל, וכי פועלים לבדיקת נסיבות האירוע".

בהודעה הרשמית מטעם הצבא המצרי, נמסר כי "עם עלות השחר, אחד מכוחות הביטחון שאבטחו את קו הגבול הבינלאומי, רדף אחר מבריחי סמים. במהלך אותו מרדף, פרץ איש ביטחון את המחסום, והחל לירות באש, מה שהוביל למותם של שלושה אנשי כוחות הביטחון הישראלים. אנו נוקטים בכל האמצעים, כולל נקיטת אמצעים משפטיים לגבי האירוע".