פיגוע הירי הקשה בגבול מצרים: סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים", שוחח הבוקר (שני) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין", ברדיו צפון 104.5, והתייחס למחבל שביציע את הפיגוע הקשה שהוביל למותם של שלושה חיילים. "הדבר הברור ביותר, וזה הובן מהר, שאותו שוטר שראה ואפילו היה שותף לחלק מההברחות, הכיר את הפרצה בגדר. הוא היה שייך לבטחון המצרי ועדיין היה גי'האדיסט. זה לא סותר", ציין.

"אין מילים שיוכלו לנחם": אורי יצחק אילוז נהרג בפיגוע בגבול מצרים
"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו

בנוגע להיכרות המחבל את השטח, הוסיף: "ככה הוא נכנס וחדר בשעות הבוקר המוקדמות, הגיע לעמדה שבה היו הלוחם והלוחמת ולצערנו הרג את שניהם, משם המשיך עוד קילומטר וחצי פנימה לשטח ישראל, הסתתר מאחורי עמדה קטנה מאבנים שהוא בנה, והמתין לכוחות שיבואו. הוא היה בעמדה שולטת, ניהל חילופי אש עם הכוחות ופגע בלוחם הנוסף עד שהוא עצמו נהרג".

יש מצב שהלוחם והלוחמת ניסו להילחם? כי פורסם שהנשקים שלהם היו ללא כדור בקנה.
"על פי ההבנה הראשונית כרגע, מהבנה אישית משיחות שלי עם אנשים שנמצאים בשטח, הם לא הספיקו להכניס מחסני ולדרוך את הנשק ולירות".

הוא ביקש להבהיר: "צריך להסתכל על הפיגוע הזה, בגודל הפוטנציאל שלו ולא דווקא איך שהוא הסתיים, כי הפוטנציאל שלו היה חמור הרבה יותר. אם חלילה גופות הלוחם והלוחמת הראשונים שנהרגו, היו נגררות לשטח מצריים ומועברים לאחר הארגונים הסלפים או לדאעש, היינו עכשיו בסיפור לגמרי אחר. לקח 5-4 שעות עד שגילו את הגופות של הלוחמים ובקלות הוא היה יכול לעשות את זה ואז היינו במציאות אחרת".

"לא שהארוע הזה לא חמור בפני עצמו, אבל ברור שהפוטנציאל במצב אחר לחלוטין. בסופו של דבר ככה צריך להסתכל על ממדי האירוע ולא רק איך שהוא נגמר למרות שהוא נגמר בצורה מאד קשה", הוסיף.