ערן דורון (צילום: שי שמואלי)
ערן דורון (צילום: שי שמואלי)
בעקבות הפיגוע בגבול מצרים, בו נהרגו שני לוחמים ולוחמת בצה"ל, חשש רב עולה באזור הנגב. ערן דורון, ראש מועצת רמת גנב, שוחח עם "מעריב" והסביר על חשש התושבים.

פרשן "מעריב" מעריך לקראת תחקיר הפיגוע בצה"ל: "לא בהכרח תהיה עריפת ראשים"  

"החשש הוא ,חס וחלילה, שמשהו כזה היה קורה בתוך היישובים שלנו ולא מרפה. אני סומך על צה"ל, המחבל חצה רחוק מהיישובים ולמרות המחיר המאוד כואב, נמנע אסון גדול יותר בכך שלא הייתה חדירה לאזור שבו מתגוררים התושבים". 

"אם זה היה טרוריסט של דעאש אתה מצפה לזה, אבל אתה לא מצפה שהשותפים שלנו, המצרים, יירו עלינו", הוסיף. "זו לא פעם ראשונה ששוטר מצרי מתהפך עלינו, בחנוכה בשנת 2016 המצרים ירו על רוכב אופניים, זה מפחיד. הם נמצאים בקו אווירי של פחות מ-200 מטרים מהתושבים".

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

ראש המועצה סיפר כי "הסיפור הפלילי קורה כאן כל לילה. כל לילה יש הברחות ובעיות, ולכן זה לא רק האירוע הזה. התושבים מאוד חוששים, הם מרגישים שאנשים לא מבינים את גודל האירוע. זה לא חד פעמי, כמעט כל לילה יש יריות. אתה לא יודע אם זה סוחר סמים או עכשיו שוטר מצרי שרוצה לפגע". 

לבסוף, אמר דורון כי הוא נמצא בקשר הדוק עם הצבא, והוסיף: "הבעיה שלנו היא שמדינת צריכה לחזק את ההתיישבות, להגדיל את כמות התושבים, ליצור מקומות תעסוקה. אם אנשים יעברו לגור כאן זה יחזק את המשילות וזה יכול לפתור את בעיות הדיור בישראל. אין סיבה שלתושבים שלנו לא יהיו הטבות מס כמו באזורים אחרים. אנחנו צריכים את החיזוק של המדינה, מפיתוח מקומות תעסוקה, חקלאות, תיירות אפילו בתחום החדשנות וכמובן לחזק את מערך שירותי התמיכה החברתיים".