בימים האחרונים החליט השר לביטחון לאומי בן גביר, כי ימונה פרויקטור מיוחד במשטרה, שמטרתו היא לטפל בפשיעה ובמקרי רצח במגזר הערבי. ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב של השר יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקדי המחוזות במשטרה.

"להדיח את בן גביר מתפקידו": הדרישות של רע"מ לקראת הפגישה עם נתניהו
 לאחר מחאת חה"כ הערבים: המחקר שמציג את המשבר העמוק במגזר

מינוי הפרויקטור עלה בהערכות מצב שקיימו השר והמפכ"ל בשבועות האחרונים וכעת בכוונת השר בן גביר לחפש ולמנות אדם לתפקיד כבר בשבועיים הקרובים. התפקיד הוצע לניצב בדימוס שנשא בעבר תפקיד בכיר במשטרה, אולם המפכ"ל ובכירי המשטרה פסלו את מועמדותו על הסף. כרגע ישנה הצעה לדמות ציבורית שצפויה לסיים את תפקידה בקרוב, אך במשרד לביטחון לאומי לא מעוניינים להמתין. שם טוענים כי לא ניתן להתעלם מהנתון של 83 קורבנות מתחילת השנה ודרוש פתרון מיידי. בן גביר הדגיש כי לא מדובר ב"מפכ"ל שני" אלא בגורם בקשר בין הרשויות למפכ"ל, והוא יהווה סוג של תחליף לסגן השר סגלוביץ' שכיהן בממשלה הקודמת.

השר ציין כי הוא רואה חשיבות גדולה למינוי הפרויקטור, אשר יהיה בקשר רציף איתו ועם המפכ"ל ויהיה אחראי להכנה וביצוע של תוכניות אופרטיביות להפחתת הפשיעה במגזר הערבי. 

בתום הערכת המצב אמר בן גביר: "בכוונתי לשים את המאבק בפשיעה ובמקרי הרצח בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון לאומי. כמו"כ בכוונתי להקצות משאבים אדירים לשם כך על ידי הבאת שוטרים לשטח, העלאת שכר שוטרים והקמת המשמר הלאומי".