ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע אמש לביקור בתרגיל עוצבת "געש" במסגרת התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ" שבהחל במשבוע שעבר. הרמטכ"ל שוחח עם הלוחמים והלוחמות בפיקוד הצפון, והתייחס לפיגוע הקשה בגבול מצרים: "איבדני שני לוחמים ולוחמת באירוע מבצעי והתוצאות הן קשות. התפקיד שלנו הוא לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. יש לנו גדודים נהדרים - אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל״.

הרמטכ"ל ביקר בחפ"ק האוגדתי יחד עם מפקדי פיקוד הצפון וזרוע היבשה ושמע סקירה מבצעית במקום אודות תכנון התרגיל ופריסת הכוחות בשטח ממקד עוצבת "געש". לאחר מכן, נפגש עם לוחמים ולוחמות מגדוד "הרעם" (334), אשר לוקחים חלק בתרגיל. הרמטכ"ל המשיך את ביקורו בפיקוד הצפון, שם סייר בבור הפיקוד וקיים הערכת מצב תרגילית.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בשיחה עם לוחמים בפיקוד צפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בשיחה עם לוחמים בפיקוד צפון (צילום: דובר צה''ל)

עוד אמר הרמטכ"ל בשיחה עם הלוחים: "איבדנו שני לוחמים ולוחמת באירוע מבצעי מול מפגע בודד, מול מחבל בודד, שוטר מצרי, והתוצאות בוודאי תוצאות קשות. התפקיד שלנו הוא לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. לעשות הכל זה אומר גם באיך אנחנו, הפיקוד הבכיר, מתכנן את המשימות ובונה את התשתיות מסביב".

"לעשות את הכל זה אומר גם אצלכם - ערנות, דריכות, ותראו אנחנו מאוד מאוד סומכים עליכם. יש לנו גדודים נהדרים, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל, כך גם הגדודים שלנו לאורך הגבולות הקבועים - ברדלס, קרקל, אריות הירדן, עושים עבודה מצוינת", הוסיף.