אליאור דור, מ"פ לשעבר בשיריון וקמב"ץ מילואים שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM לאחר שפורסם כי עשרות אלפי כדורי M16 נגנבו מבסיס צאלים.

בסיס צה"ל ברמת הגולן נפרץ: לפחות 70 אלף קליעים ו-70 רימונים נגנבו

דור סיפר כיצד הדברים היו נראים במהלך שירותו: "כבר בשירות שלי מ־2004, זה התחיל בגניבת מטרות, שלדות טנקים וגניבת גנרטורים משטחי אש. גם כשהיינו עוצרים אותם, זאת אומרת, אם המשטרה הייתה באה, לא היינו יכולים לעשות כלום, ואם בטעות הרמת יד או חשבו שהרמת יד, יכולת ממש להסתבך. בתור מ"פ מילואים, עמדתי להגיע לאיזשהו אימון וקיבלתי מידע ממ"פים אחרים שממש בוזזים אותם, ואני מדבר על לפני חמש שנים, ובוזזים אותם כמקצוע. הם באים בעצם בכנופיות. יש להם אמצעי ראיית לילה יותר טובים משלנו. הם עולים על טנקים ובוזזים נשק ותחמושת והם יודעים איך לפתוח גם את הטנקים. אני מדבר איתכם על משהו ברמה אחרת. היה גם מקרה שבזזו רכבים מהחניות. היו גונבים רכבים, אז שמו גדר ומצלמות, אז פחות גונבים. עדיין לפעמים פורצים שם רכבים ואם מישהו השאיר משהו ברכב - אז זה די הלך", הסביר.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד המשיך ואמר: "אני יכול לספר לכם שכשהגעתי לאימון, אז עושים לנו הכנה. מסבירים לנו שלא לירות עליהם. חבר אישי שעשה איתי קורס מ"פים והיה קצין שהיה אחראי על האימונים, אמר לי, 'אל תעשה שום דבר שתצטער עליו אחר כך, כי אתה תצא רע מכל הכיוונים'. עשינו כמה מהלכים אבל אלה מהלכים של פלסטר. זאת אומרת, יצאנו מנקודת הנחה שקו ההגנה ייפרץ, ואמרנו, 'פשוט לא בגזרתנו', אז עשינו כל מיני הונאות טקטיות. פיזרנו תיקים עם אבנים ואז הם היו גונבים אותם, אבל היו מגלים שיש בפנים אבנים וכל מיני דברים כאלה, ואז הם עברו פשוט לגנוב מפלוגה אחרת ולא מהפלוגה שלנו".

לשאלה כיצד אפשר לפתור את הבעיה, השיב: "אני לא מתיימר לתת פתרונות על, כי אני גם לא מבין את הממשק בין המשטרה לצבא פה. כל אחד זורק לשני את האחריות. תחשבו על הקטע הזה שאתה מגיע ויש לך אנשים על הטנק, בוזזים לך את הטנק, מה אתה עושה עכשיו? ויש להם גם נשק דרך אגב. אני גם חושב שיש איזשהו מנעד יותר רחב של פתרונות שאפשר לתת, אבל זה תלוי בעיקר במפקדים וזה הולך לפי תקופות. כשיש מפקד שהוא פעלתן, אמנם הוא לוקח סיכון גדול, אבל יכול להיות שהאחוזים יירדו. יצמצם את הבעיה. לפעמים יש לך מפקד שהוא טפלון, לא רוצה להסתבך, והוא מעדיף לעשות מצגות יפות ולעשות כאילו שהוא עובד ואז הבעיה מחריפה. זה בא לפי תקופות של מפקדים".