סא"ל מאיר אוחיון, מפקד גדוד 51 בחטיבת גולני, שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ בתוכניתו ברדיו צפון 104.5, והתייחס לאימונים שנערכים בשטח, זאת על רקע המתיחות הביטחונית הגוברת. "אנחנו בסדרת אימונים של חמישה שבועות וכרגע בתרגיל אוגדה וזה אומר שאנחנו מתכוננים למערכה הבאה", ציין. 

"לוחם בנשמה שלא ויתר לעצמו": משפחתו של דהן ספדה לו
"המסע שלי כלוחמת": הסרטון המרגש שפרסמה ליה בן נון, שנהרגה הבוקר בגבול מצרים | צפו
"אין מילים שיוכלו לנחם": אורי יצחק אילוז נהרג בפיגוע בגבול מצרים

כנשאל על כך, השיב: "אני מג"ד ותפקידי הוא טקטי. מתכוננים זה אומר שאנחנו עושים את זה כל הזמן. אוזניך טובות כמו שלי ועיניך רואות כמוני מה קורה מצפון לכם ולנו ומתכוננים לרעה שתבוא".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הוסיף בנושא: "תפקידנו זה להיות מוכנים. התגייסתי לגולני לפני 17 שנה וכל קיץ זה ככה. בפועל אנחנו ברצף של ארבעה חודשים, מגיעים לכשירות די גבוהה. בתרגיל האוגדה למשל, אנחנו בוחנים את התוכנית האופרטיבית וההתאמה שלה למציאות המשתנה. יש טכניקות שפותחו וצריך לבדוק אותן".

פיגוע בגבול מצרים: שלושה לוחמי צה"ל נהרגו

על ההיערכות יחד עם גורמים נוספים בתוך הצבא, פירט: "יש אופרציות עם חיל האוויר, כמו יחידות טכנולוגיות, יש פה סדר גודל של כמעט 20 גדודים רק באוגדה 36. אנחנו רוצים לראות איך אנחנו בכשירות ובמוכנות. בשבוע שעבר סיימנו תרגיל גדודי שארך כמעט חמישה ימים. לוחמים הלכו עם 50-60 ק"מ, משקלים על הגב ופשוט מאקט לאקט בוחנים את היכולות על גבי נמ"ר נגמ"ש מרכבה, כלי מטורף, בשילוב של טנקים וארטילריה, זה מה שאנחנו עושים ומבחינתי מוכנים".

הוא הבהיר: "כשרוצים באמת להכריע לנצח, לא תהיה ברירה, יצטרכו להפעיל כוחות קרקעיים. יש מקבלי החלטות במדינת ישראל, הממשלה, בכירי הצבא, שר הביטחון, כשהם עושים את השיקולים שלהם לגבי להפעיל או לא להפעיל כוח צבאי האם ערכית זה נכון וראוי או לא, להערכה שלי כמו שלך, בסוף לא תהיה ברירה, בטח מצפון, לא כל כך משנה מצפון או מדרום, זה קורה אחת לכמה שנים מתי שהוא זה יצטרך לקרות. אני מלא ביטחון. בסוף מקבלי ההחלטות יודעים מה עושים. איפה שצריך יפעילו ואיפה שלא, אז לא".

לסיום, נשאל בנוגע לתחושותיו על הפיגוע הקשה שאירע לאחרונה בגבול מצרים, והוביל למותם של שלושה חיילים: "לצערי המקרים האלה קורים. גם אני התנסיתי הדרך להרים בסופו של יום, זה לדבר ולהמשיך בעשייה שהיא בסופו של דבר מקצועית ומשמעותית. לוחם שמגיע להיות לוחם, יודע מה הסכנות הכרוכות בכך ומה האחריות המוטלת עליו. בשורה התחתונה זה להסביר כל היום, לתרגל, לייצר משמעות ולהמשיך קדימה, אין משהו אחר. זו דרכנו וכל עוד יש צבא, גם יהיו נפגעים".