בכיר בצה"ל התייחס הערב (רביעי) לגניבת הענק מבסיס צאלים, במסגרתה נגנבה תחמושת רבה מהבסיס, ואמר: "הגענו לחשודים בפעולה משותפת עם השב"כ ומשטרת ישראל, השבנו את התחמושת ועצרנו את החשודים. מדובר ברצף של בעייתי של מקרים שחוזרים על עצמם בכל מיני קצוות, שבחלקם אנו נכשלים. האירוע הזה הוא כישלון והתחקיר טרם הסתיים".

בתוך כיממה: נעצרו חשודים בגניבת התחמושת מבסיס צאלים
מחדל בבסיס צבאי: מספר הקליעים הבלתי נתפס שנגנב מצה"ל

"הכל נמצאת תחת אחריותי, ואנחנו כל הזמן מנסים שלא לחרוג מהסמכויות", הוסיף הבכיר, "יש לנו שיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם השב"כ והמשטרה, כדי להסתכל מה שאפשר למשוך בכוח האדיר הזה של הפיתוי הפלילי למקום אחר". הוא התייחס למעורבות השב"כ באירוע המדובר, ובמקרים קודמים והשיבו: "יש יתרונות רבים בעצם כניסתם לתמונה, על אף שמשטרת ישראל זה גוף אפקטיבי ויעיל ויוזמה על פתיחת נקודת משטרה. הרבה פעמיים זה לא נמדד באירוע נקודתי כזה".

בדבריו, הבכיר הודה כי הגנבים הצליחו במשימתם לאחר שחתכו את גדרות הבסיס, נכנסו למחסנים, חתכו דלת בבונקר במקום והעבירו ארגזים של כדורי M-16. "הם עשו את זה בכמה נגלות, זו הייתה חדירה פלילית. נגנבו 25 ארגזי פעולה והוחזרו 25 ארגזי פעולה".

התחמושת שנגנבה מצאלים (צילום: שב''כ)
התחמושת שנגנבה מצאלים (צילום: שב''כ)

עוד הדגיש הבכיר: "האחראיות היא עלי. על כל מקרה כזה מתבצע תחקיר עמוק, וכל מי שצריך להיות מטופל משמעתית מטופל על חומרת הטעות. בוודאי שאנחנו מוצאים התרשלויות, אנחנו מטפלים היטב וזה קורה כל הזמן. כל מה שעומד לנגד עינינו זה ביטחון מדינת ישראל ואנחנו מצפים לתחושות חד משמעיות בהתאם לזה. באותה נשימה, יש מקרים רבים, אינספור. עשרות עצורים שעצרנו בשטח, שהברחנו אותם. על כל כישלון כזה יש המון הצלחות. למאמצים הללו יש הרבה תפוקות אבל גם כישלונות". בהמשך, חזר: "אני לוקח אחראיות ועושה פעולות, אני נכשלתי. אנחנו מצפים מעצמנו אפס גניבות, ולכאן אנחנו מכוונים".

כזכור, הבוקר פורסם כי שני החשודים במעשה, תושבי הנגב, נעצרו. יחד איתם אותרה כלל התחמושת שנגנבה מהבסיס (כ-26 אלף כדורים). חקירת העצורים בשב"כ נמשכת וכך גם החשדות לקשרים ביטחוניים אפשריים.

מעצר חשודים בגניבה מצאלים (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשודים בגניבה מצאלים (צילום: דוברות המשטרה)