סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים", שוחח היום (חמישי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm על התקרית הקשה בגבול מצרים וציין: "התופעה שחיילים שומרים 12 שעות, לא ארוע נקודתי אלא תופעה רחבה גם במקומות אחרים. מח"טים ומג"דים מקבלים גזרה גדולה עם מעט חיילים ורוצים לעמוד במשימה בכל מחיר". 

חשש גדול בנגב בעקבות הפיגוע בגבול המצרי: "זה לא אירוע חד פעמי"

לדבריו, "היום תסתיים חקירת התקרית, לפחות החלק הראשוני שלה, אחד הדברים המעניינים שמתגלים, שלא מדובר באירוע נקודתי, מה ששמענו עליו שחיילים שומרים 12 שעות, אלא מדובר בתופעה רחבה, שחיילים שומרים בתקופות זמן ממושכות. כרגע מבינים שזה בעיקר בגבול הזה, בודקים במקומות אחרים בעיקר בסמוך לגבולות, גם ששומרים בצמדים ולפעמים גם ללא קשר, ללא יכולת לתקשר עם החמ"ל. זה מה שעולה בתחקיר הזה". 
 
"מי ששומע את זה יחשוב אולי שיש רשלנות מאוד גדולה, צריך להבין את זווית ההסתכלות של המח"ט והמג"ד. הם מקבלים גזרה מאוד גדולה, אנחנו אנשים שרוצים להצליח במשימות, שיש גזרה גדולה עם מעט מאוד חיילים והם רוצים לעמוד במשימה שלהם, לפעמים בשל החתירה למטרה מנסים למצות את החיילים בצורה המקסימלית, ולו להצליח לסכל כל הברחה. הם נמצאים בדילמה לא פשוטה, הם נאצלים להחליט בדברים לא פשוטים, וכך מגיעים למצבים הללו". 
 
על איומיו של שר הביטחון גלנט אמר: "ככל שאנחנו מדברים יותר ועושים פחות, אנחנו שוחקים את ההרתעה, הדברים לא מופנים כלפי החיזבאללה, אולי דווקא בניסבות של התרגיל זה בעיקר מופנה לציבור הישראלי, זה נאמר בעבר כלפי החיזבאללה. הם בימים אלה מרשים לעצמם יותר, הם נוגסים בהרתעה של ישראל, אולי הוא מנסה לגרום לציבור בלבנון לנסות להניע את הטרור מלפגוע בכלכלה שנמצאת במצב קשה בכל מקרה". 


 
בהמשך התייחס לשרשרת פיגועי הטרור, והעריך האם אנחנו לקראת הסלמה: "יש ביטוי, שנקרא לל"ש, זה אומר ללא שינוי, כשאתה לא מטפל בצורה עמוקה בהתעצמות של הטרור ביו"ש אתה תפגוש את אותו הדבר. כל הפעילות המיוחדת והמעצרים המיוחדים לא משנים את המצב ביו"ש רק מבצע רחב היקף יכול לטפל בטרור, כל עוד לא נעשה זאת הפיגועים יימשכו, אם אתה לא רוצה שהם יתבצעו, רק מבצע רחב יקח את המצב הקיים וישנה בו משהו בצורה דרמטית".