תקרית חריגה בגבול לבנון: רשת אל מיאדין פרסמה הבוקר (שישי) כי כוחות צבא לבנון התמקמו מול כוח צה"ל שסייר באזור הגבול. בתיעוד שפורסם נראים החיילים ממוקמים בסמוך לגבול, כשנשקיהם שלופים ומכוונים לעבר רכב צה"לי שנמצא מצידו הישראלי של הגבול. כמו כן, נראה חייל לבנון מחזיק נשק מסוג RGP ליד ״כוח השלום״ של האו״ם.

התקרית התרחשה באזור שבו בשל תוואי השטח אין גדר פיזית בין שתי המדינות. בתקופה האחרונה מסמן צה"ל את נקודת הגבול באמצעות תעלות חפורות ותיל. מדובר צה"ל נמסר כי הפרת סדר התפתחה במרחב הר דב שבגבול לבנון, במהלכה מפרי סדר ניסו להשחית את המכשול ויידו אבנים הלעבר כוח צה"ל שפעל במקום. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בשבוע שעבר הגיש שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, תלונה רשמית כנגד לבנון, למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון, בעקבות התרגיל הצבאי שערך חיזבאללה, המהווה הפרה בוטה של החלטות 1701 ו-1559 של מועצת הביטחון.

התרגיל שביצע הארגון בדרום לבנון כלל תרחישים של חצייה וחדירה לישראל, השתלטות על מוצבים ישראליים וחטיפת חיילים. "ישראל מצפה ודורשת מלבנון להשתלט על הנעשה בשטחה ולפעול כדי למנוע מקבוצות טרור להתחמש, לתכנן ולהוציא פיגועים נגד ישראל", נמסר.