שישה מפכ"לים לשעבר ו-42 ניצבים כתבו מכתב משותף לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו ביקרו באופן חסר תקדים את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וביקשו לפטר אותו במיידי מתפקידו. בין המפכ"לים לשעבר אשר חתומים על מכתב זה: אסף חפץ, דודי כהן, יוחנן דנינו, משה קראדי, רפי פלד ושלמה אהרונישקי.

לאחר הביקורות על הפשיעה במגזר הערבי, שבתאי מבהיר: "מנהל את האירוע, לא נכנע ללחצים"
ח"כית תוקפת: "אף פעם לא יהיה לנו ביטחון כל עוד הוא בידיים של בן גביר"

"זמן רב אנו מזהירים מפני קריסתה הצפויה של משטרת ישראל ואשר יגורנו בא לנו", ציינו בכירי המשטרה לשעבר, "המצב אליה נקלעה משטרת ישראל אינו גזירת גורל ולא הגיע בהפתעה. אנחנו מפכ"לים וניצבים בדימוס אשר הובלנו את המשטרה במשימות הגנה על המדינה ותושביה מפני ארגוני טרור, מפני ארגוני פשיעה, מפני אלה שרצו להפר את הסדר החברתי ומפני אלו שרצו לפגוע בשלטון החוק רואים בעיניים כלות כיצד משטרת ישראל מתרסקת לנגד עיננו וכיצד שוטרים ומפקדים מצוינים נוטשים את הארגון בקצב ובתדירות שמעולם לא ידעה המשטרה".

משטרה בחברה דמוקרטית היא אבן יסוד לקיומה ובמדינת ישראל המיוחדת באתגריה המשטרה היא מרכיב מרכזי בשמירת החוסן הלאומי", הוסיפו, "אין תקומה לישראל ללא משטרה חזקה ועצמאית. קצרה היריעה מלפרט כאן את הגורמים שהביאו את המשטרה למצבה הנוכחי. אנחנו כאן אולי דקה לפני הסוף פונים אליך כדי לנצל את אלפי שנות הניסיון המצטברים של חברינו בתקופות שונות ובתפקידים שונים כדי להירתם ולסייע במניעת קריסתה לתוך עצמה".

איתמר בן גביר, יעקב שבתאי (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
איתמר בן גביר, יעקב שבתאי (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

"מבצע 'שומר החומות' הוכיח כמה המשטרה לא הייתה מוכנה לאתגר הניצב בפניה, ולהערכתנו המקצועית אין למשטרה היום יכולת להתמודד עם 'שומר חומות 2' או עם כל אתגר אחר בסדר גודל לאומי, החל ממיגור גל האלימות והפשיעה, עם גל טרור פנימי ועד הגנה וטיפול בעורף בתרחישים הקיימים להתקפה מחוץ לגבולות המדינה", טענו.

כמו כן, ציינו בכירי המשטרה לשעבר כי "יש לנו גם הצעות לפתרון. לצערנו איננו יכולים להביאם בפני השר הממונה על בטחון הפנים. אנחנו
חושבים שח"כ איתמר בן גביר איננו הפתרון הוא חלק מרכזי מהבעיה. אנחנו מבינים את המורכבות הפוליטית הניצבת בפניך בהעברתו של השר בן גביר מתפקידו לתפקיד אחר ובכל זאת מבקשים כי בשלב ראשון בדרך לתת מזור לחוליים של המשטרה יש להרחיקו מהמשרד לביטחון
לאומי לאלתר ויפה שעה אחת קודם".

"השר איתמר בן גביר בשיבתו על כיסא השר לביטחון לאומי מהווה סכנה מוחשית ומיידית לביטחונה של מדינת ישראל", כתבו, "כדי להרחיב בהצגת הגורמים שהביאו למצב זה ובעיקר כדי להציג בפניך הצעות לחיזוקה של משטרת ישראל - המשטרה של כולנו - נשמח ונודה מראש כי תיפגש עם מספר נציגים של קבוצת מפכ"לים וניצבים לשעבר ללא נוכחות השר לביטחון פנים וללא המפכ"ל".