הטרור לא עוצר: גבר כבן 30 נפצע היום (שלישי) באורח בינוני בפיגוע ירי שאירע סמוך לכפר יעבד שבצפון השומרון. כמו כן, נפצעו ארבעה חיילים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים הלל יפה. 

"רצח שהיה יכול להימנע": מאיר תמרי שנרצח בפיגוע בצפון השומרון הובא למנוחות
חמותו של מאיר תמרי ז"ל: "בתו הקטנה שאלה 'מתי אבא יחזור?'" | האזינו

תחילה, בוצע ירי מרכב חולף לעבר רכב שבו נפצע הגבר, שהצליח להגיע סמוך לעמדה שם קיבל טיפול ראשוני. בשלב זה, חיילים במקום פתחו במרדף אחר הרכב הפוגע, במהלכו בוצע ירי לעבר רכבם. כתוצאה מהירי, נפצעו ארבעת החיילים. מעט לאחר מכן, זוהה רכב שרוף בכפר עצמו, ככל הנראה מדובר ברכב שביצע את הפיגוע. המצוד אחר המחבלים עדיין נמשך. הפיגוע אירע סמוך למקום שבו נרצח מאיר תמרי ז"ל. 

פעילות כוחות צה"ל לאחר הפיגוע בשומרון בו נרצח מאיר תמרי ז"ל. צילום: דובר צה"ל
"קיבלנו קריאה על פצוע מאירוע ירי שהגיע למעבר ריחן. יחד עם כוח רפואה צבאי שנמצא במעבר הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הלל יפה כשמצבו בינוני", מסר פרמדיק שנכח במקום. 
עוד מסר: "תוך כדי הטיפול קיבלנו דיווח על עוד ארבעה פצועים נוספים שנמצאים סמוך למבוא דותן ומיד נסענו לכיוונם. ארבעת הפצועים שסבלו מפציעות בגפיים היו בהכרה מלאה. פינינו 3 מתוכם לבי"ח הלל יפה בניידת טיפול נמרץ של מד"א ובניידת טיפול נמרץ צבאית. הפצוע הרביעי פונה במסוק לבי"ח שיבא-תל השומר."

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אמר לאחר הפיגוע: "האירוע הקשה הזה, רב הנפגעים מתרחש בצומת שצמודה לצומת בה נרצח מאיר תמרי הי"ד לפני כשבועיים. אנחנו התחננו מזה שנים ובוודאי אחרי הפיגוע, התחננו, זעקנו להפסיק להפקיר אותנו, לסגור את המחסום של חרמש, לסגור את המחסום של מבוא דותן. מי שקיבל את ההחלטה האומללה לפתוח מחדש את המחסום בכניסה לחרמש אחרי תום השבעה הפקיר את החיים של התושבים שלנו".

הרכב שנפגע בפיגוע סמוך למעבר ריחן  בצפון השומרון (צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)
הרכב שנפגע בפיגוע סמוך למעבר ריחן בצפון השומרון (צילום: באדיבות מועצה אזורית שומרון)

פיגוע ירי סמוך למעבר ריחן בצפון השומרון  (צילום: אגף בטחון מועצה אזורית שומרון)
פיגוע ירי סמוך למעבר ריחן בצפון השומרון (צילום: אגף בטחון מועצה אזורית שומרון)

"אני דורש מהממשלה הזו, תנו לנו תשובות לעזאזל. למה אתם מפקירים אותנו תושבי השומרון? סוג ת' במדינה שלהם! ההפקרה הזו לא תיעצר אצלנו, כי גל הטרור מגיע מכל אזור צפון השומרון. אנחנו כולנו מתפללים לרפואתם של הפצועים. האירוע עדיין בעיצומו, אבל אנחנו לא ניתן לזה להמשיך.  אנחנו דורשים תשובות מהממשלה עכשיו תפסיקו למרוח אותנו, תפסיקו להפקיר אותנו", הוסיף.