יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) האשים בריאיון לכלי תקשורת בסין כי "ארה"ב היא זו שחוסמת את פתרון שתי המדינות", ואם היא תרצה בכך הדברים יתקדמו. טבו מאזן הוסיף כי "בכל זאת, לא נתייאש ויש לנו תקווה גדולה שהעולם יכפה את פתרון שתי המדינות בהקדם האפשרי. לארה"ב יש סטנדרטים כפולים". 

"אבו מאזן ידיד ותיק": המעצמה שמתקרבת לרשות הפלסטינית?
מסר לישראל? במהלך ביקור אבו מאזן - המחווה של סין ליאסר ערפאת

"ארה"ב לא נוהגת בהגינות בעניינים הקשורים לפלסטינים. הם תמיד מטיפים על דמוקרטיה וצדק, אבל אף פעם לא נוהגים בדמוקרטיה וצדק עבור הפלסטינים. הם רק אומרים שהם תומכים ב'תיאור שתי המדינות' אבל לא מיישמים זה", טען. 

בהמשך התייחס לביקורו בסין ואמר שהוא חשוב מאוד. "הכרזתה של סין להפוך את היחסים הבילטרליים לשותפות אסטרטגית תביא בשורה לעם הפלסטיני ותיתן לו כוח גדול להתקדם. סין תמיד עמדה איתן לצד העם הפלסטיני. אנו מסכימים לחלוטין עם שלוש ההצעות שהציע הנשיא שי לפתרון השאלה הפלסטינית ואנו מקבלים את כולן. סין סיפקה סיוע לעם הפלסטיני בתחומים שונים כולל כלכלה, הומניטריות, חברה, תרבות ותעשייה. יתר על כן, סין תמיד עמדה לצד העם הפלסטיני בזמנים שונים, ועמדתה של סין עקבית במשך עשרות שנים", אמר.

כמו כן ציין כי הפיוס האיראני-סעודי הוא "נס המתקבל בברכה בכל העולם הערבי שמחים על ההצלחות של מאמצי התיווך של סין. מלבד סין, אף מדינה לא הצליחה להביא את שתי המדינות להסכם", הוסיף. 

יו"ר הרשות הפלסטינית ערך ביקור בן ארבעה ימין בסין. הביקור מגיע גם כמה ימים לאחר שסין הציעה לסייע לשמש כמתווך לחידוש שיחות השלום בין הפלסטינים לישראל. בשיחות עם נשיא הרשות הפלסטינית, אמר הנשיא הסיני כי יתמוך בפיוס פנימי בין הפלגים הפלסטיניים.