חמישה לוחמי ימ"ס ושני לוחמי צה"ל נפצעו היום (שני) באורח בינוני וקל ממטען חבלה בבורקין, בזמן שפעלו לחילוץ כוח מסתערבים שנחשף לפנות בוקר. הלוחמים ששהו בתוך הרכבים הממוגנים, נפצעו מהמטענים שהונחו והוסתרו בצירי היציאה. האירוע החל הלילה, כשלוחמי ימ"ס איו"ש, מג"ב וסיירת צנחנים פעלו למעצר שני מבוקשים בבורקין ובמחנה הפליטים בג'נין. במהלך הפעילות, החלו להתנהל חילופי אש קשים עם המחבלים, שהשליכו גם מטענים לעבר הלוחמים. בתוך כך, לאחר שנים ארוכות, מסוק אפאצ'י של חייל האוויר, תקף במרחב ג'נין, לאחר זיהוי חמושים במרחב ועל מנת לאפשר את פינוי הפצועים מהמקום.

בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי במהלך חילופי האש, נהרגו ארבעה פלסטינים ו-45 נוספים נפצעו, שישה מהם באורח קשה. דובר צה"ל עדכן כי חילופי האש נמשכים.

פיצוץ מטען במהלך חילופי האש בג'נין (צילום: דוברות מג''ב)
פיצוץ מטען במהלך חילופי האש בג'נין (צילום: דוברות מג''ב)

גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הודיעו כי "יש לנו עוד הרבה הפתעות, אנחנו מזהירים את ישראל מפני המשך התוקפנות שלהם נגד האזרחים הפלסטינים". דובר הארגון, דאוד שהאב, הדגיש כי "מה שמתרחש בג'נין ובגדה המערבית הכבושה הוא הביטוי האמיתי של ההתנגדות הפלסטינית. כוחות הכיבוש המשיכו בפלישות למחנה הפליטים בג'נין, והביאו למותם של צעיר פלסטיני". עוד הוסיף כי "לאויב הציוני אין דבר מול העם הפלסטיני מלבד ההתנגדות והלחימה שתימשך עד הניצחון. אני מצדיע לגיבורים המגנים על ג'נין, ומדגישים את הגבורה שלנו".

לפני כשלושה שבועות, כוחות צה"ל פשטו על מספר שכונות בעיר ג'נין ועצרו שני מבוקשים -  נאורס גוואדרה וחסן תמים חרדאן. על פי הדיווחים, במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים, ובמהלכם נפצעו שמונה בני אדם, אחד באורח קשה. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל נכנס לג'נין בכוחות גדולים מכמה צירים שמובילים לעיר, ובמהלך הפעילות הוצבו צלפים על גגות של מספר מבנים. לטענתם, הפעילות נערכה בסמוך לבית החולים הממשלתי בעיר