ארגוני הטרור ברצועת עזה וביהודה ושומרון הגיבו היום (שני) לפעילות של כוחות צה"ל בבורקין ובג'נין, שבמהלכה התנהלו חילופי אש כבדים, כאשר חמישה פלסטינים נהרגו ו-62 נוספים נפצעו. הפלגים שלחו מסר מאיים לכיוונה של ישראל ושיבחו את "פעולות ההתנגדות".

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "ההתנגדות בגדה המערבית איתנה וחזקה, וישראל רחוקה מלנצח בקרב בג'נין. מחנה הפליטים מוכיח שוב שג'נין בלתי מנוצחת ונוכחת במרכז ההתנגדות, והכיבוש עדיין מופתע בכל פעם שהוא פועל שהוא מנסה לפעול נגד ההתנגדות". לדבריו, "הכיבוש ייכשל בקרב הזה ובכל קרב אחר שהוא מנהל נגד עמנו. הכיבוש ניסה להיכנס למחנה הפליטים אך הופתע מהפעולות האיכותיות של ההתנגדות שפגעו באויב באמצעות מארב מדויק שפצע את חייליו".

דובר הג'יהאד האסלאמי, טארק סלמי, הצהיר כי "גיבורי ההתנגדות על אדמת ג'נין מוכיחים את שורשיה של ההתנגדות כגישה איתנה וחסרת תחליף, וממחישים גם את האומץ והתעוזה של הלוחמים. אני מצדיע ללוחמים הגיבורים בחטיבת ג'נין ולכל מי שהתעמת עם כוחות הטרור שתקפו והסתערו על ג'נין". החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין הוציאה גם היא הודעה רשמית והודיעה כי היא מגנה את "פלישת הכיבוש ואת הפשע שביצעה ישראל במחנה בג'נין בניסיון לחסל את ההתנגדות ההולכת וגוברת".

החזית העממית לשחרור פלסטין הצהירה כי "הארגון אבל על חללי ג'נין שמתו הבוקר במהלך תוקפנות הכיבוש נגד המחנה. הארגון מצדיע להמוני עמנו במחנה ולהתנגדותם האמיצה כשהם מתמודדים עם היחידות והכוחות המיוחדים של צבא הכיבוש, המסוקים והמל"טים החמושים בכבדות. ההתנגדות סירבה להיכנע".

במהלך הפעילות בג'נין, חמישה לוחמי ימ"ס ושני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל ממטען חבלה בבורקין, בזמן שפעלו לחילוץ כוח מסתערבים שנחשף לפנות בוקר. הלוחמים ששהו בתוך הרכבים הממוגנים, נפצעו מהמטענים שהונחו והוסתרו בצירי היציאה. גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הודיעו כי "יש לנו עוד הרבה הפתעות, אנחנו מזהירים את ישראל מפני המשך התוקפנות שלהם נגד האזרחים הפלסטינים".

דובר הארגון, דאוד שהאב, הדגיש כי "מה שמתרחש בג'נין ובגדה המערבית הכבושה הוא הביטוי האמיתי של ההתנגדות הפלסטינית. כוחות הכיבוש המשיכו בפלישות למחנה הפליטים בג'נין, והביאו למותם של צעיר פלסטיני". עוד הוסיף כי "לאויב הציוני אין דבר מול העם הפלסטיני מלבד ההתנגדות והלחימה שתימשך עד הניצחון. אני מצדיע לגיבורים המגנים על ג'נין, ומדגישים את הגבורה שלנו".