שני לוחמי צה"ל וחמישה לוחמי מג"ב נפצעו היום (שני) באורח בינוני וקל ממטען חבלה בבורקין, במהלך פעילות של ימ״ס, סיירת צנחנים ושב"כ שיצאו למעצר שני מבוקשים. לאחר שעות ארוכות, חילופי האש הסתיימו והכוחות יצאו מג'נין. ברשת הופץ תיעוד בו נראה מצעד ברחובות ג'נין עם השלל שהושג מהציוד הצה"לי:

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חוגגים עם השלל של צה"ל: בג'נין התחילו במצעד ניצחון (רשתות ערביות) (צילום : רשתות ערביות)

הפלגים הפלסטינים: "ישראל הופתעה מהפעולות האיכותיות של ההתנגדות"
ראש השב"כ לשעבר מזהיר: "אם לא נשנה מדיניות ביו"ש, נגיע למקום לא טוב"

מדובר צה"ל נמסר כי מדובר במבצע לא יוצא דופן ממבצעים אחרים. כמו כן, נמסר כי הכוחות עלו על מטען ביציאה מהמעצרים, וסיימו את המשימה בהצלחה. במסגרתו, נעצרו היעדים וביניהם פעיל חמאס ופעיל נוסף של הג'יהאד האיסלמי. 

מדובר צה"ל נמסר כי יש בין חמישה עד שבעה רכבים משובתים במרחב זה, ורכב הפנתר שהיה באירוע נפגע באופן משמעותי. בצה"ל מחזיקים גם ביכולת אווירת של מל״טים שנמצאים באוויר וכן מסוק קרב שירה לשטחים פתוחים. 

בנוסף, הובהר כי מוקדם להתייחס להשלכות לגבי רצועת עזה, כאשר כרגע לא נראה משהו משמעותי, אך האירוע עדיין לא הסתיים וצריך להיות עירניים בכל הגזרותֿ.

עיתון מעריב במבצע חדש למצטרפים חדשים: לחצו כאן 

פיצוץ מטען במהלך חילופי האש בג'נין (צילום: דוברות מג''ב)
פיצוץ מטען במהלך חילופי האש בג'נין (צילום: דוברות מג''ב)

בתוך כך, התייחס שר הביטחון יואב גלנט למבצע ואמר כי "הכוחות פעלו באומץ, לטרור לא יהיה מפלט בשום מקום. אנחנו עושים מאמץ לאפשר לאוכלסייה הפלסטינית רווחה וחיים טובים. מצד אחד יש לבצע לחימה ללא פשרות וגישה התקפית יותר, ומצד שני יחס שונה לאוכלסיה ולמי שלא מעורב".

בתוך כך, משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי במהלך חילופי האש, נהרגו חמישה פלסטינים ו-62 נוספים נפצעו, שישה מהם באורח קשה. דובר צה"ל עדכן כי חילופי האש נמשכים.

גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הודיעו כי "יש לנו עוד הרבה הפתעות, אנחנו מזהירים את ישראל מפני המשך התוקפנות שלהם נגד האזרחים הפלסטינים". דובר הארגון, דאוד שהאב, הדגיש כי "מה שמתרחש בג'נין ובגדה המערבית הכבושה הוא הביטוי האמיתי של ההתנגדות הפלסטינית. כוחות הכיבוש המשיכו בפלישות למחנה הפליטים בג'נין, והביאו למותם של צעיר פלסטיני".