ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע בתחנת דלק ובמסעדה סמוך ליישוב עלי. צוותי מד"א שהוזעקו למקום, העניקו במקביל טיפול רפואי גם לאדם שנפצע באורח קשה ולשלושה פצועים בינוני וקל ופינו אותם לבתי החולים בירושלים ולבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

זעם בשומרון לאחר הפיגוע בעלי: "אי אפשר להמשיך לטבוח בנו כמו ברווזים"
"לפעול באגרוף ברזל": במערכת הפוליטית קוראים למבצע נרחב בגדה 
פעיל חמאס, תושב הכפר עוריף: זה המחבל שביצע את הפיגוע בעלי

מהתחקיר הראשוני עולה כי המחבלים, פעילי חמאס, הגיעו לזירה מהכפר עוריף. הם נכנסו למסעדה ופתחו באש, ממנו נרצחו שלושה בני אדם. עוד עלה כי המחבלים המשיכו במסע הירי גם בתחנת הדלק הסמוכה ורצחו אדם נוסף. במקביל, אחד מעוברי האורח חיסל את אחד המחבלים, בעוד המחבל השני נמלט עם רכב יחד עם הנשק. הימ"מ והשב"כ פתחו במרדף אחריו ובמהלכו אותר הרכב יחד עם הנשק סמוך לכפר טובאס.  

כוחות הביטחון המשיכו במרדף אחר המחבל שאותר בכפר עצמו ולאחר שהוא ניסה להימלט, הם פתחו באש לעברו וחיסלו אותו. "היה מרדף מהיר מאוד שסגר את המעגל על המחבל", נמסר מדובר צה"ל. גורמים במג"ב מציינים כי התבצעה אינדיקציה מדויקת של שב"כ תוך כדי מצד שניהלו כל כוחות הביטחון.

זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)
זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי (צילום: נדב גולדשטיין/TPS)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים ביטחוניים על פרטי הפיגוע בעלי ויכנס הערכת מצב ביטחונית בזמן המיידי. גם שר הביטחון יואב גלנט יקיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל, ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון.

בצה"ל מוטרדים מעוצמת הפיגוע, וחוששים שהאירוע יעודד עוד חוליות מחבלים לצאת ולנסות לבצע פיגועי ירי בצירי תנועה או בנקודות תורפה אחרות כמו תחנת הדלק בעלי. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב והנחה על תגבור המרחב בכוחות נוספים. כבר הלילה מספר פלוגות לוחמים יתגברו את צירי התנועה. 

הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בעלי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בעלי (צילום: דובר צה''ל)

מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן ב-103FM ומסר: "אנחנו למעשה מקבלים דיווח במוקד הארצי של מד"א על אירוע ירי ביישוב עלי. כשאנחנו מגיעים לזירה, אמבולנס ראשון מדווח על ירי פעיל בשטח, פוגש בעמדת הש.ג פצוע אחד באורח בינוני, שלאחר ממש דקה דווח על זירה נוספת שנמצאת סמוך לתחנת הדלק ולמסעדה ביישוב עצמו". 

זירת הפיגוע בעלי (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
זירת הפיגוע בעלי (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

"אנחנו מטפלים בעוד כחמישה נפגעים, שניים מוגדרים בינוניים, עוד שלושה באורח קשה עד אנוש. על אחד מהפצועים מבוצעות כעת פעולות החייאה. מדובר באירוע עם תוצאה קשה, ואלו הפרטים שאנחנו יכולים לדווח עכשיו. צריך לזכרו שהיישוב עלי הוא יישוב קטן. נקודת המד"א הפעילה שם צריכה לתת מענה ליישובים נוספים וצריך לזכור שכוחות רבים בזמן קצר בשביל לתת מענה, זה אירוע מורכב גם מבחינת הצוותים וללא ספק מבחינת הנפגעים עצמם", הוסיף.

חובש רפואת חירום במד"א מוטי דהן סיפר: "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על פיגוע ירי בתחנת הדלק סמוך לעלי. הגענו בכוחות גדולים לתחנת הדלק וראינו מחזה קשה. 7 פצועים סבלו מפצעי ירי בגופם, חלקם בתחנת הדלק וחלקם במסעדה סמוכה. ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו להעניק טיפול רפואי, 3 מהפצועים פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים ולצערינו נאלצנו לקבוע את מותם של 4 נפגעים".

פראמדיקית מד"א ליז גורל סיפרה: "אחד מהפצועים שנפגע באורח קשה מירי בתחנת הדלק הובא לחבירה איתנו סמוך לש"ג של הישוב. הוא היה בהכרה מלאה וכאוב. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים בלינסון תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסם עורקים ומתן תרופות ליצוב מצבו".

פראמדיק מד"א דוד דלפן סיפר: "סמוך לתחנת הדלק ראינו את אחד הפצועים כשהוא סובל מפצעי ירי בגופו. הפצוע היה בהכרה מלאה ותקשר עימנו, ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים כשמצבו בינוני ויציב".

בעקבות הפיגוע הקשה בעלי עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות הפיגוע.