הפיגוע בעלי: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים הערב (שלישי) הערכת מצב, בעקבות פיגוע הירי הקטלני בעלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט ובכירים במערכת הביטחון. בתום הערכת המצב נשא נתניהו דברים ואמר: "כבר הוכחנו בחודשים האחרונים שאנחנו באים חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל. כל מי שפגע בנו - נמצא או בקבר או בכלא. כך יהיה גם כאן. אני רוצה להגיד לכל מבקשי נפשנו - כל האופציות פתוחות. אנחנו נמשיך להילחם בטרור במלוא העוצמה ואנחנו ננצח אותו".

מתקפת טרור בתחנת דלק: ארבעה נרצחים בפיגוע ירי סמוך לעלי
לאחר הפעילות בג'נין: במערכת הביטחון נערכים לפיגועי נקמה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע לזירה וקרא למבצע נרחב ביהודה ושומרון: "הגיע הזמן לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים, להוריד בניינים, לגרש מחבלים ולהעביר את חוק עונש מוות למחבלים".

ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בפיקוד מרכז (צילום : חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בטקס באוניברסיטת בר-אילן:  "זה ערב קשה מאד למדינת ישראל. הטרור שוב גובה מאיתנו מחיר כבד בדמות נרצחים חפים מפשע ופצועים חפים מפשע. עולמות נחרבו, משפחות מתרסקות. שוחחתי בדרכי לכאן עם ראש המועצה האיזורית בנימין, ישראל גנץ, שהיה בדרך למסור את הבשורה המרה למשפחות הנרצחים. כמה עצוב. המציאות הזאת – של איום הולך וגובר על חיי ישראלים, בפעולות טרור במיוחד במרחבי איו"ש הוא אתגר קשה. 

"אני יודע עד כמה קשה ועד כמה צה"ל וכוחות הביטחון עוסקים באתגר הזה יומם וליל במאמצים כבירים", הוסיף, "אני מאמין בצה"ל, אני מאמין בשב"כ ובכוחות הבטחון שימצאו את המרצחים והאחראים לפיגוע הנוראי וכי בני העוולה ישלמו את המחיר ויתנו את הדין. אך בשעה קשה זו חשוב לי לומר: הטרור לא ינצח. פשוט כך. לא ינצח את רוחנו, לא ינצח את לכידותנו, ולא ינצח את קיומנו כמדינה יהודית ודמוקרטית".

הנשיא יצחק הרצוג (צילום: אבשלום ששוני)
הנשיא יצחק הרצוג (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, חברי הכנסת מגיבים לפיגוע ובקואליציה קוראים לפעולה נרחבת. חבר הכנסת צבי סוכות שהיה מהראשונים שהגיעו לזירה בעלי, אמר כי המראות הקשים העלו דמעות לעיניו. "אלו מראות קשים מאוד, יש כאן הרבה דם על הרצפה", אמר בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית בתוכניתם ב-103FM. 

עוד הוסיף כי "זה לא משהו שאמור לקרות בקואליציית ימין. זה נראה כאילו גנץ עדיין שר הביטחון, כחבר קואליציה אני מתבייש".

ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) הביע את תנחומיו למשפחות ההרוגים והפצועים וקרא "לשנות כיוון לפעול בתקיפות ביד קשה, להיכנס למבצע רחב בכפרים, לעקור את קיני הטרור באגרוף ברזל".

ח"כ דני דנון: "מבצע צבאי ביהודה ושומרון עכשיו. לא אחר כך. לא מאוחר יותר. עכשיו זה הזמן להכות בעוצמה. אני קורא לראש הממשלה להנחות על מבצע צבאי רחב היקף ולהחזיר מיידית את המחסומים שהוסרו. עם ישראל מאוחד ונותן גיבוי לדרג המדיני למימוש התכניות של הצבא והשב״כ".

ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) המתגורר בסמוך לזירת הפיגוע שוחח אף הוא עם אלדד וכספית, וטען כי "תושבי יהודה ושומרון 'זוכים' ליחס של אזרחים לא מן המניין מממשלות ישראל לדורותיהן ומהתפיסה של מדינת ישראל ביחס לשטח הזה".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצטרף לקריאות להרחיב את הפעולה הצבאית באזור, ואמר: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר ותצא למבצע צבאי רחב היקף ביהודה ושומרון ותפעל לא רק נגד דגי רקק ופעילי שטח זוטרים, אלא נגד מחוללי גל הטרור שיושבים ברצועת עזה ונהנים מחסינות שהעניק להם נתניהו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לפיגוע ואמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים מהפיגוע הנורא בעלי ולאחל החלמה מהירה ומלאה לפצועים. ‏בעת הזו, נדרשות פעולות נחושות ואחראיות בהובלה של גורמי הביטחון. נגבה כל החלטה נכונה של הממשלה מול הטרור הרצחני".