הפיגוע בעלי: אביעד גדות, אחיו של מוראל שחיסל את המחבל בתחנת הדלק בעלי, התייחס הערב (שלישי) להשתלשלות האירועים. "אחי הגיבור הגיע לתחנת הדלק בעלי כדי לנפח אוויר בגלגלים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "בנו רצה לנפח יחד איתו את הגלגלים, אבל 15 מטר מהם עצר רכב עם ערבים שנתנו מבט מחשיד. אחי חשד וביקש שיישאר ברכב".

נתניהו: "כל מי שפגע בנו - בקבר או בכלא"; בן גביר בזירת הפיגוע: "זמן למבצע צבאי"
דובר צה"ל: "פיגוע הירי בעלי מעיד על עליית מדרגה"
שרוע על הקרקע: צפו בתיעוד הנטרול של המחבל מהפיגוע בעלי

"לפתע דלתות נפתחות והם פורקים עם M16 ומתחילים לרצוח", הוסיף. "הילדים נשכבו על רצפת הרכב. אחי איגף מחבל אחד וירה בו עשרה כדורים עד שהוא נפל. כעת מתאוששים, הוא והילדים. הופקרנו, אנו וילדינו, לידי אויב חמוש בנשק צה"לי". גדות האשים: "אין שר ביטחון, אין אלוף פיקוד מרכז. זה רק אתה או האויב. טירוף מוחלט, יתומים, אלמנות וגיבורים אלמונים".

בתוך כך, גובר הזעם בשומרון בעקבות פיגוע הירי, שבו נרצחו ארבעה ישראלים ונפצעו ארבעה נוספים. תושבי האזור מתכננים לערוך מספר הפגנות הערב בקריאה: "אי אפשר לשבת בבית כשהדם שלנו נשפך". במקביל, מתוכננת צעדה לאורך כביש 60 במחאה על הפיגוע.

אורלי, תושבת היישוב סיפרה: "התחושה מפחידה. תחנת הדלק היא ציר מרכזי, מדלקים יהודים וערבים ביחד, אוכלים במסעדה יחד. זה מלחיץ, גם הילדים בלחץ. כולם סגורים, חלק בבית, חלק בבריכה. היישוב שקט, בכל בוקר נכנסים מאות פלסטינים לעבוד". 

זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי (צילום : נדב גולדשטיין/TPS)

רחל חסן, שהייתה עדה לפיגוע, סיפרה: "אני בכלל הייתי במיטה, לא הרגשתי טוב. קראו לי שיש יריות. שומעים ממש הרבה יריות, לא משהו קטן. אנשים רצים לכל מיני כיוונים. היה שקט ואז אחרי דקה חידשו את היריות. ראינו את המחבל נופל ומת. באותו רגע את לא יודעת מה קורה. רואים כוחות רבים, מחפשים את המחבלים. אנחנו יושבים מחוץ לבית ומחפשים את המחבל עם משקפת. קשה לנשום, תחושות הזויות, זה בלתי נתפס. זה לא עוד פיגוע, זה אירוע גדול. זה מנכיח את חוסר הביטחון והיציבות. כמה  שאנחנו דורשים ומבקשים אין פה ביטחון. חוסר אונים ממש גדול". 

סייר היישוב אוריאל סיפר: "קיבלתי כדור ברגל ובכתף. אני הסייר של היישוב, הייתי בש"ג בזמן הפיגוע. הגעתי לתחנת דלק, יריתי לעבר המחבל, הוא השיב באש. לא הפסקתי לירות עד שהמחבל הפסיק לזוז, נפגעתי גם". 

ראש מועצת בית אל, שי אלון, מסר: "אני קורא לממשלה - תתחילו לפעול, צאו למבצע! עוד ירי, עוד רצח מחריד ועוד כאב איום ונורא. הלב כואב ומסרב להכיל את המציאות הבלתי שפויה של פיגועים הולכים ונשנים, של הרוגים נוספים ומשפחות שכולות רבות. אי אפשר להמשיך ולהכיל מתים, לאפשר למחבלים להחזיק נשקים ולטבוח בנו כמו ברווזים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע שלמה נאמן: ״פיגוע קשה מאוד. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחות הנרצחים ומתפללים לרפואתם של הפצועים. האויב הרים את ראשו ואותו צריך לחסל. אסור להמשיך ולספוג ולקוות שהגל יעבור. אנחנו דורשים מהממשלה לצאת למבצע רחב. צה"ל חייב להוריד כפפות מפני שרק טיפול ביד קשה בטרור לצד המשך הבנייה והתפתחות של ההתיישבות היהודית יחזירו את השקט לאזור/ החלת הריבונות ביהודה ושומרון תגדע את התקוה של האוייב ותסיר כל סימני שאלה מעל עתידנו בארץ״.