בעקבות פיגוע הירי הקשה שאירע היום (שלישי) סמוך ליישוב עלי, בו נרצחו ארבעה אזרחים וארבעה נוספים נפצעו, עולה השאלה "האם יש מקום למבצע נוסף". ענת דוידוב וניסים משעל דנו על כך ב־103fm עם עדי כרמי, לשעבר בכיר בשב"כ, אשר פרש את משנתו בנושא.

פעיל חמאס, תושב הכפר עוריף: זה המחבל שביצע את הפיגוע בעלי
עד ראייה לפיגוע בעלי: "יריתי לעבר המחבל, הוא השיב באש"

"קודם כל אני משתתף בצער המשפחות. הפיגוע הוא פיגוע נוראי ואנחנו לא יכולים להשלים עם פיגוע כזה. יחד עם זאת, כשאתה רוצה לפגוע בתשתיות הטרור אתה צריך שיהיה לך מול מי לפגוע בתשתיות", הדגיש כרמי בפתח השיחה. "אני חושב שיש מה לעשות, והפתרון לדעתי שהוא פתרון חלקי כי לעולם לא יהיו לה 100 אחוזים בסיכול ובתמונת מודיעין, אבל אתה יכול לעשות הרבה יותר. חומת מגן, מבצע כולל כמו שהיה לפני כעשרים שנה זה לא ריאלי וגם אין צורך".

עוד טען כי "אם יש מקום ספציפי שיודעים שיש בו תשתית, כבר מסויים, רובע בעיר, ויש מודיעין איכותי ויודעים שפה יש מעבדה, הצבא והשב"כ פועלים בכל מקום ובכל זמן. אבל אנחנו רואים שאין מודיעין של 100 אחוזים וחייבים לעשות פעולות מנע. כל פיגוע שקורה השב"כ לוקח את זה ככשל, כצריך לבחון את זה, איך לא היה מידע מקדים. הרי ברור שיש פה תשתית של טרור, יש יותר ממחבל אחד, והשב"כ התפקיד שלו זה לתת התרעה מבעוד מועד וזה לא קרה בפיגוע הזה. כי כמו שזה קרה בחמש מאות סיכולים במהלך השנה, ככה זה לפעמים גם לא מצליח".

בהמשך, הכריז כרמי כי "צריך לפעול באופן יותר אגרסיבי. לדוגמה, יש לנו צירים משותפים, צריך עכשיו ברגע זה לעצור את החיכוך עד למקסימום. למנוע תנועה משותפת, לעשות יותר בידוק, למנוע תנועה חופשית של פלסטינים ברכבים, דבר שמאפשר להם ביצוע של פיגועי ירי והימלטות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על הפיגוע בעלי (צילום : תקשורת ראש הממשלה)

באשר לדרישת תושבי יהודה ושומרון להגברת פעילות כוחות הביטחון נוכח המצב הביטחוני, אמר: "הדרישה שלהם היא דרישה לחלוטין מוצדקת ואני חושב שכן, צריך היום לפעול עם כוחות בשטח כי ברגע שחסר לך מודיעין במקרים שכאלה אתה חייב להפעיל כוח. מי שישלם את המחיר זה קודם כל הפלסטינים, זה יתן יותר ביטחון. צריך להוריד את הכפפות, אתה לא יכול שכל יום יומיים יש לך ירי על הצירים, בתחנת דלק, בתנועה שהיא משותפת. זה בלתי נסבל וצריך לעשות מהלך אגרסיבי בשלב הראשון ואז לעשות הערכת מצב ולחשוב איפה כן לעשות מבצע יותר רחב".