הפיגוע בעלי: הותר לפרסום שמם של שניים מהנרצחים בפיגוע הירי שהתרחש אחר הצהריים (שלישי) בתחנת הדלק בעלי: אלישע אנטמן בן ה-18, תלמיד בכיתה י"ב שהתגורר בעלי, והראל מסעוד בן ה-21 תושב יד בנימין. עופר פיירמן כבן 60, תושב עלי ועבד כשומר. רק היום שמר באתר בנייה ביישוב על עובדים ששיפצו בית.

מתקפת טרור בתחנת דלק: ארבעה נרצחים בפיגוע ירי סמוך לעלי
רגע לפני הפיגוע: "הילד רצה לצאת מהרכב, אביו חשד ועצר אותו"
לקראת מערכה רב זירתית? החמאס והחיזבאללה במסר מאיים לישראל

הלווייתו של אלישע ז"ל תיערך הלילה בשעה 23:15 בבית העלמין בעלי. הלוויתו של הראל ז"ל תחל בשעה 23:15 בבית העלמין ביסודות. שי רייכנר, ראש מועצה אזורית נחל שורק, ספד למסעוד ואמר: "אין מילים להביע את ההלם והכאב שאנו חשים כרגע. אני וכל קהילת נחל שורק כולה כואבים עם משפחת מסעוד את האסון הנורא, משתתפים בצערם הבלתי נתפס ועוטפים את המשפחה".

נר זיכרון שהודלק במסעדה בה התרחש הפיגוע בעלי (צילום: דוברות בנימין)
נר זיכרון שהודלק במסעדה בה התרחש הפיגוע בעלי (צילום: דוברות בנימין)

ארבעה בני אדם, כאמור, נרצחו בשעות אחר הצהריים בפיגוע בתחנת דלק ובמסעדה סמוך ליישוב עלי, לאחר ששני פלסטינים חמושים נכנסו לחומוסיית אליהו שבמקום ופתחו באש לעבר הנוכחים והרגו שלושה. מחוץ לתחנת הדלק ירו למוות באדם נוסף, ולאחר מכן הותקלו המחבלים על ידי אזרח ישראלי שפתח לעברם בירי, והרג אחד מהם. 

מחבל שני נמלט מהזירה עם רכב אותו ככל הנראה גנב מתחנת הדלק. במהלך סריקות נרחבות של כוחות הביטחון, אותר הרכב בתוכו הנשק שככל הנראה שימש אותו בפיגוע. במהלך ניסיון המעצר בכפר טובאס, ניסה המחבל לברוח מהרכב, נורה וחוסל על ידי הכוחות. אין נפגעים לכוחותינו.

צוותי מד"א שהועזקו למקום, העניקו במקביל טיפול רפואי גם לאדם שנפצע באורח קשה ולשלושה פצועים בינוני וקל ופינו אותם לבתי החולים בירושלים ולבית החולים בילינסון בפתח תקווה.