אלוף (מיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים במטכ"ל, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM על הקריאות לצאת למבצע צבאי נרחב בשומרון בתגובה לפיגוע בעלי והסביר כי לא מדובר בצעד הנכון כעת: "זה שימוש בפטיש 5 ק"ג למסמר, מגיע בעיקר מתחושת נקם", אמר. 

"אסון נורא": עופר פיירמן, אלישע אנטמן, הראל מסעוד ונחמן שמואל מורדוף נרצחו בעלי
"אין מילים להביע את הכאב": אלישע אנטמן והראל מסעוד הובאו למנוחות

לדבריו, "יש פה הרבה זעם ואולי גם תסכול מוצדק, הפיגוע הוא קשה, המראות קשים. זה סוג של שימוש בפטיש של 5 קילו למסמר, בסוף הפיגוע הזה, כואב ככל שיהיה, הוא פיגוע חמקני של בודדים וזה לא הסיפור של ג'נין שם יש בעיה שונה, ולכן העניין הזה של מבצע, בעיקר בא מתחושה של נקם ולא ממשהו אמיתי שישנה את פני השטח".

הוא הוסיף: "צה"ל מנהל במשך שנה וחודשיים מבצע מואץ, רצוף, עם מודיעין מאוד מדויק ו־99 אחוז מהפיגועים האלה נמנעים, אבל אי אפשר לעשות 100 אחוז. 'חומת מגן' 2 זה לא נכון. השטח גם מאפשר כניסה למרות האירוע האחרון בג'נין, ועבודה מדויקת. אבל מה שאתה יכול לפגוע בו באקדח אתה לא משתמש בתותח". 

האם זאת תגובה לאירוע שהסתבך בג'נין?
"זאת כנראה תגובה ותוצאה לזה שגם החמאס במקרה הזה, גם הג'יהאד וגם גורמים איראנים שופכים הרבה מאוד כסף כדי להוביל לפיגועים האלה. אנשים מקבלים כסף על הפיגועים האלה וגם המשפחות שלהם. ג'נין זאת בעיה הולכת ומחמירה, יש עליית מדרגה. הבעיה העיקרית היא היציאה של צעירים חמושים להתעמת, בהחלט בעיה שצריך לטפל בה בדרך שונה.

"אני חושב שפשוט ריכוז של כוחות מיוחדים ופגיעה מסיבית בחמושים תיתן את המכה הנדרשת. יש מדיניות מוצהרת וגם בפועל - שעניינה היא החלשה של הרשות הפלסטינית. למה לא נכנסים לרמאללה או בית לחם? כי שם הרשות חזקה מספיק". 

על איסוף נשק מבית לבית אמר כי "זה לא ממש יעיל, ברגע שבא צבא גדול, אנשים מחביאים את זה, זאת סיסמה יפה אבל לא מעשי. לפי הבנתי, הם (המחבלים) היו עצורים על יידוי אבנים. מה שחשוב לציין זה המרדף והחיסול של המחבל השני. אחד הדברים שמשמרים את ההרתעה זה שהם לא יוצאים חיים מאירוע כזה". עוד אמר: "הייתי מטיל את האחריות והאשמה באופן ישיר על הממשלה". 

סייע בהכנת הכתבה: שי איידלר, 103fm