ארגוני הטרור הפלסטינים מאיימים בתגובה לאחר חיסול חוליית המחבלים באמצעות כטמ״ם בצפון השומרון. דובר החמאס מסר כי השימוש בכלי טיס הוא "הסלמה מסוכנת, המאשרת את המאמץ שלו להסלים ולפוצץ את המצב. העם הפלסטיני והתנגדותו האמיצה בג'נין ימשיכו להגיב".

המחבלים בלעו את הפיתיון: כך תוכנן החיסול בג'נין
מטען החבלה בג'נין ותהליך ה"לבנוניזציה" של ארגוני הטרור ביהודה ושומרון | פרשנות

בג'יהאד האיסלאמי, שהחוליה ככל הנראה משויכת אליו, הצטרפו לאיומים ומסרו: "הדם הטהור הזה לא יתבזבז. הלוחמים שלנו ינקמו את אחיהם". תנועת המוג'אהדין הפלסטינית טענה כי החיסול לא יישאר ללא מענה. "זו התפתחות מסוכנת", הוסיפו. 

כאמור, אמש כוחות צה"ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ חיסלו חוליית מחבלים לאחר שביצעה ירי בסמוך לג'למה. החוליה, שמנתה שלושה מחבלים, ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. לאחר זיהוי החוליה, כטמ״ם של צה"ל ירה לעבר החוליה וסיכל אותה. לפי דיווחים פלסטינים, בתקיפה חוסלו שלושת המחבלים ששהו ברכב.

הנשקים ששימשו את המחבלים שסוכלו בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
הנשקים ששימשו את המחבלים שסוכלו בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

 על פי גורמים בטחונים, המחבלים היו מעורבים בפיגועים בגזרה גם לעבר חיילים וגם לעבר ישובים. עוד נמסר כי ברכב נמצאו נשקים, ההערכה היא כי השלושה היו בדרכם לפיגוע נוסף. על פי דיווחים פלסטינים שלושת המחבלים שחוסלו הם מנהיג גדודי חללי אל-אקצא מוחמד אואיס, סוהיב אל גול ואשרף א-סעדי. אואיס תועד לאחרונה כשהוא יורה לעבר כוחות צה"ל באחת הכניסות לג'נין.

גורמים המעורבים בפרטים ברשות הפלסטינית טוענים כי המצב בג'נין בפרט וביהודה ושומרון בכלל לא כמו שהיה ב-2002 והאירועים האחרונים בג'נין וברמאללה מהווים נקודות מפנה. ברשות טוענים כי השימוש במטעני חבלה עשוי להאיץ במערכת הביטחון לפתוח במערכה קרקעית ברחבי יהודה ושומרון.